شمخانی : بین ترور سردار سلیمانی و ادعای حمله به پایگاه التاجی اشتراکاتی وجود دارد

شنبه 24 اسفند 1398 - 9:32:24
شمخانی : بین ترور سردار سلیمانی و ادعای حمله به پایگاه التاجی اشتراکاتی وجود دارد

تهران - الکوثر : دبیر شورای امنیت ملی ایران از وجود اشتراکاتی میان اجرای طرح ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و ادعای آمریکا مبنی بر حمله موشکی به پایگاه التاجی در بغداد خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «علی شمخانی» دبیر شورای امنیت ملی ایران روز جمعه در حساب کاربری خود در توییتر با اشاره به سفر اخیرش به بغداد تصریح کرد: در این سفر از مسئولان عراقی درخواست شد عوامل داخلی عملیات ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی را شناسایی و معرفی کنند. 
آمریکا در ادامه اقدامات مخربش در عراق، بامداد روز جمعه با حمله به پایگاه‌های الحشد الشعبی در چهار منطقه عراق، عامل کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از نیروهای وزارت دفاع و پلیس فدرال عراق شد.
حمله جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه های الحشد الشعبی و ارتش عراق در حالی است که آمریکایی ها مدعی هستند این حملات در پاسخ به حمله اخیر به پایگاه التاجی، مقر نیروهای موسوم به ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در شمال بغداد صورت گرفته است.
ادعای آمریکا در حالی مطرح می‌شود که تاکنون هیچ گروهی در عراق، مسئولیت حمله به التاجی را برعهده نگرفته است و برخی از احتمال تکرار صحنه‌سازی آمریکا برای حمله به مقرهای الحشد الشعبی و ترور فرماندهان محور مقاومت خبر می‌دهند.  

سردار سپهبد شهید«قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که سوم ژانویه به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود به همراه «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس شهید بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و 8 نفر دیگر به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در حمله هوایی نزدیک فرودگاه بغداد، به شهادت رسید. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 24 اسفند 1398 - 9:1:37