در ایران صورت گرفت؛ تولید داروهای کنترل و درمان نسبی کرونا

چهار شنبه 21 اسفند 1398 - 11:39:43
در ایران صورت گرفت؛  تولید داروهای کنترل و درمان نسبی کرونا

تهران- الکوثر: مدیرعامل شرکت داروسازی ابوریحان: دارو‌هایی را برای مقابله با کرونا تولید کردیم و در فروردین و اردیبهشت سال آتی عرضه می‌کنیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  آقای نورمحمدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما اظهار داشت: به جز تولید روزانه چهار تا پنج هزار لیتر ژل‌های ضدعفونی که بخش قابل توجهی از نیاز مردم را برطرف می‌کند، در زمینه تولید دارو‌های کنترل کرونا نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است به طوری که ماده موثره و محصول نهایی آن در دو شرکت دارویی سرمایه گذاری تامین اجتماعی در حال تولید است.
وی گفت: شرکت داروسازی ابوریحان با همکاری شرکت توفیق دارو سعی در فرموله کردن سه داروی دیگر نیز در این حوزه دارد تا ان‌شاءالله نیاز بیماران برطرف شود.
نورمحمدی افزود: این دارو‌ها در زمره دارو‌های ضدویروسی قرار دارد، اما این سری از دارو‌هایی که ما بر روی آن کار می‌کنیم به طور مشخص از دارو‌هایی است که در کشور‌های دیگر نیز بر روی بیماران مبتلا به کرونا جواب داده است.
نورمحمدی تاکید کرد: هنوز دارویی برای درمان قطعی بیماران مبتلا به کرونا ساحته نشده است، اما سعی داریم با ساخت دارو‌هایی که به آن اشاره شد، کنترل و درمان نسبی بیماران را در دستور کار قرار دهیم.
مدیرعامل شرکت داروسازی ابوریحان ادامه داد: این دارو‌ها در مرحله تحقیقاتی است و پس از آنکه مرحله تحقیقاتی پایان یافت می‌توانیم آن‌ها را تولید کنیم.
وی تصریح کرد: این دارو‌ها به یاری خدا فروردین و اردیبهشت سال آتی پس از مرحله تحقیقاتی و آزمایشگاهی عرضه می‌شود.
نورمحمدی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز کنترل بیماری بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا با داروی " هیدروکسی کلروکین " انجام گرفته و شش تن از این دارو تولید شده است و مشکلی از این بابت نداریم.


چهار شنبه 21 اسفند 1398 - 11:39:21