تشدید نگرانیها از گسترش "ویروس کرونا " در آمریکا

دو شنبه 19 اسفند 1398 - 16:49:22
تشدید نگرانیها از گسترش "ویروس کرونا " در آمریکا

تهران - الکوثر : گسترش ویروس مرگبار کرونا در آمریکا، و اقدام نامناسب و تاخیر در اعلام به موقع از سوی دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور، انتقادات بسیاری را در پی داشته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، بیمارستان‌های آمریکا، در حال آماده شدن برای پذیرش احتمالی 96 میلیون مبتلا به کرونا ویروس می شوند و پیش بینی می شود حدود نیم میلیون نفر از مردم آمریکا، بر اثر کرونا جان خود را از دست بدهند.  

بسیاری از کارشناسان پنهان کاری دولت ترامپ در زمینه ویروس کرونا را در فراگیری این بیماری موثر می دانند.

به گفته آنها آمریکا به سبب تعداد بالای افراد بیمه نشده و لاپوشانی اولیه، در برابر شیوع سریع ویروس کرونا بسیار آسیب پذیر شده است.

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز،با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا، این کشور به شکل غیرمعمولی در برابر انتشار ویروس کرونا آسیب پذیرشده است. 

بر اساس اعلام "بنیاد خانواده کایسر" که از سازمان‌های تحقیقاتی در حوزه مراقبت‌های سلامت در آمریکاست، شیوع ویروس کرونا ممکن است به خاطر بی تمایلی بیماران برای مراجعه به مراکز درمانی به خاطر هزینه نظام مراقبت‌های حوزه سلامت در آمریکا، تشدید شود و  حتی آن دسته از بیمارانی که بیمه دارند ممکن است در پرداخت سهم شان - حق بیمه - مشکل داشته باشند.

در این راستابیش از ۸۰۰ کارشناس نیز طی نامه‌ای از سیاست گذاران آمریکایی درخواست کردند به کسانی که تحت پوشش بیمه قرار ندارند کمک کنند، اما تاکنون هیچ طرحی از طرف دولت فدرال برای کمک اعلام نشده است.

آلکس آزار وزیربهداشت آمریکا هفته گذشته ، درست یک روز پس از فوت نخستین مبتلا به ویروس کرونا دراین کشور گفت: شرایط می تواند به سرعت تغییر کند و شاهد موارد بیشتری از ابتلا در این کشور خواهیم بود. 

با این حال رئیس‌ جمهوری آمریکا همچنان تأکید دارد که خطر شیوع ویروس کرونا در این کشور«پایین» است و دولت برای مقابله با کرونا عملکرد بسیار فوق العاده‌ای داشته است.

از جمله کنترل مرز‌های  آمریکا  که  به شدت دنبال می شود. این در حالی است که بر اساس گزارش نشریه تایم، به نقل از کارشناسان ،شیوه دولت آمریکا برای واکنش به شیوع ویروس کرونا از همان ابتدا محکوم به شکست بود و مفید نیست.

بنا بر این گزارش، از ژانویه، متخصصان بیماری های واگیردار، مقامات و کارشناسان سابق بهداشت عمومی در محافل خصوصی و علنی هشدار دادند پافشاری دولت آمریکا بر مهار ویروس کرونا از طریق جلوگیری کردن از ورود ان به داخل کشور به عنوان شیوه اصلی مقابله با این بیماری همه گیر یک اشتباه بزرگ است.

 تعداد موارد شناخته شده آلودگی به کرونا در آمریکا در حالی روبه افزایش است که بنا برآمارها،تاکنون حدود 500  نفر در آمریکا به کرونا مبتلا هستند و 19 تن جان خود را از دست داده اند.

 شیوع این ویروس سبب شده تا سرویس های حمل ونقل  مسافر در برخی ایالات از جمله بین نیویورک و واشنگتن به حال تعلیق درآید ودرحدود 10 ایالت آمریکا نیز وضعیت فوق العاده اعلام شده است.

مقامات ارتش آمریکا نیز در مورد خطرناک بودن ویروس کرونا برای نیروها و پرسنل نظامی این کشور در سراسر جهان ابراز نگرانی کرده اند، و در تازه ترین اقدام ارتش آمریکا با صدور حکمی جابجایی نظامیان این کشور در پایگاه‌های نظامی ایتالیا و کره جنوبی را متوقف کرد.

شیوع کرونا در عرصه سیاسی آمریکا نیز تاثیر گذار بوده است.

" تد کروز" سناتور ایالت تگزاس بامداد9 مارس در پیامی توئیتری خبر داد که با فرد مبتلا به کرونا در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کاران در آمریکا تماس داشته و با او دست داده است، اما علائم این بیماری را در خود مشاهده نمی کند.

کروز با این وجود گفت که این هفته خود را در خانه قرنطینه می کند تا دوره پنهان ۱۴ روزه این بیماری کامل شود و سپس به فعالیتهای خود ادامه خواهد داد.

 آزمایش ابتلا به کرونای دو نفر از شرکت کنندگان در کنفرانس شورای امور عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) از شهر نیویورک مثبت اعلام و این امر موجب هراس شرکت کنندگان در این نشست از احتمال سرایت بیماری به آنها شد.

با این حال ترامپ روز شنبه 7 مارس در کنفرانس خبری مشترک با "ژایر بولسونارو " رئیس جمهوری برزیل گفت :  که با وجود شرکت در این نشست نگران ابتلا به کرونا نیست و هیچ یک از تجمع های انتخاباتی خود را نیز لغو نخواهد کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 19 اسفند 1398 - 16:46:24