آغاز تست بالینی داروهای ساخت ایران برای درمان کرونا

دو شنبه 19 اسفند 1398 - 13:1:39
 آغاز تست بالینی داروهای ساخت ایران برای درمان کرونا

تهران - الکوثر : عضو "کمیته علمی کووید 19 ایران" از آغاز تست‌ بالینیِ داروهای ساختِ شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی برای تشخیص و درمان افراد مبتلا به ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «مصطفی قانعی» عضو کمیته علمی کووید 19 ایران درخصوص آخرین وضعیت تولیدات شرکت‌های دانش بنیان ایرانی برای تشخیص سریع ویروس کرونا و درمان این بیماری تصریح کرد: هم اکنون دو شرکت ایرانی در حال تولید دو داروی گیاهی هستند که برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

قانعی افزود: همچنین دو شرکت دیگر در زمینه تولید دو داروی دیگر فعالیت می‌کنند که برای افراد دارای علائم کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد تا حلق و بینی را عاری از هر گونه ویروس کند.

عضو کمیته علمی کووید 19 با بیان اینکه این داروها، تاییدیه کمیته اخلاق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران را دریافت کرده‌اند، گفت: تست‌های بالینی این داروها از پنجم مارس آغاز شده است.

قانعی با بیان اینکه تست‌های بالینی این داروها تا دو هفته دیگر ادامه دارد، خاطرنشان کرد: اگر پاسخ این تست‌ها مثبت بود، شرکت‌های ایرانی برای تولید انبوهِ این داروها اقدام می‌کنند.

شرکت‌های دانش بنیان ایرانی پیش از این نیز موفق به ساخت کیت‌های تشخیص ویروس کرونا شده‌اند.

ویروس کرونا که رسما کووید – 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و ظاهراً منشا آن حیوانات غیراهلی بوده است.

این ویروس اکنون علاوه بر چین، به بیش از 100 کشور دیگر نیز سرایت کرده است. 

بر اساس آخرین آمار، تاکنون بیش از 110 هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از 62 هزار نفر بهبود یافته اند و حدود 3800 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 19 اسفند 1398 - 11:51:37