پلیس پایتخت هند ، مقصر کشتار مسلمانان دردهلی نو

دو شنبه 19 اسفند 1398 - 8:48:14
پلیس پایتخت هند ، مقصر کشتار مسلمانان دردهلی نو

تهران - الکوثر : وزارت کشور هند در گزارشی پلیس دهلی نو را مقصر اصلی فاجعه کشتار مسلمانان این کشور ، معرفی کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در گزارش وزارت کشور هند آمده است: پلیس  پایتخت یکی از مقصران اصلی در حادثه کشتار مسلمانان در دهلی نو است که نتوانسته به موقع و به اندازه کافی شرایط را کنترل کرده و مانع از وارد آمدن آسیب های جدی به اموال مسلمانان شود. 

در ادامه این گزارش وزارت کشور هند با بی تجربه خواندن رییس پلیس پایتخت این کشور، اعلام کرد که این فرمانده جدید با کم کاری خود در انجام وظیفه اصلی به خوبی نتوانسته است اقدام شایسته و به موقع صورت دهد.

گزارش وزارت کشور هند درمقصر شناختن پلیس شهر دهلی نو در اعمال خشونت های مرگبار علیه مسلمانان نشان می دهد فشار و واکنش های منطقه ای و بین المللی به کشتار مسلمانان در محکوم کردن خشونت های وحشیانه هندوهای افراطی هند ضد مسلمانان اثرگذار بوده است.

در سال های اخیر برای اولین بار است که دولت هند ، پلیس یا نیروهای امنیتی این کشور را در خشونت علیه مسلمانان مقصر می داند .
به خصوص انکه این گزارش پس از ان منتشر می شود در هفته های اخیر دادگاه عالی هند نارندرا مودی نخست وزیر این کشور را از اتهام دخالت در کشتار مسلمانان در سال ۲۰۰۲ در ایالت گجرات که در ان زمان سروزیر این ایالت بود، تبرئه کرد که این رای با واکنش منفی جامعه مسلمانان و نهادی حقوق بشری مستقل هند قرار گرفت.

البته خشونت های اخیر هندوهای افراطی در هند علیه مسلمانان در حالی است که تاریخچه اقدامات مرگبار آنان  ضد مسلمانان نشان می دهد که سیاست های تحریک آمیز و سکوت دولت و نهادهای امنیتی این کشور در تداوم و تشدید این خشونت ها نقش مهمی داشته است.

در چند ماه گذشته دولت هند با لغو خودمختاری ویژه کشمیر و همچنین حذف مسلمانان از دریافت مجوز اقامت در بین مهاجران ، موجب تحریک دوباره هندوهای افراطی علیه مسلمانان شد که نتیجه آن کشته و زخمی شدن صدها نفر در شهرهای مختلف از جمله در دهلی نو بوده است. 

گزارش وزارت کشور هند در مقصر شناختن پلیس دهلی نودر کشتار مسلمانان توسط هندوهای افراطی اگر چه یک گام لازم و روبه به جلو در روند توقف خشونت ها علیه مسلمانان بشمار می رود اما اقدامی کافی نیست و دولت این کشور باید با اتخاذ سیاست های مناسب و تغییر مقامات پلیس دهلی نو زمینه را برای توقف کامل خشونت ها ضد مسلمانان و تخریب اموال آنان فراهم کند.
به نطر میرسد بازداشت افراطیون هندو و رسیدگی قضایی به اقدامات و خشونت های انان ضد مسلمانان انتطار حداقلی جامعه مسلمانان هند از دولت و دستگاه قضایی در شرایط کنونی است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 19 اسفند 1398 - 8:15:58