شمخانی در دیدار برهم صالح : مردم عراق نیازی به حضور بیگانگان ندارند

دو شنبه 19 اسفند 1398 - 7:56:33
شمخانی در دیدار برهم صالح : مردم عراق نیازی به حضور بیگانگان ندارند

تهران - الکوثر : دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران یکشنبه در دیدار با "برهم صالح" رئیس جمهور عراق در بغداد گفت: مردم عراق مصالح و منافع خود را به خوبی تشخیص می دهند و نیازی به حضور و اعمال نظر بیگانگان ندارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، علی شمخانی در این دیدار بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از حاکمیت، استقلال و اراده مردم عراق در همه زمینه‌ها تاکید و ابراز امیدواری کرد، با مشارکت و سعه صدر مجموعه گروه‌های سیاسی و جناح‌های قومی و مذهبی هر چه سریعتر دولت برآمده از خواست و اراده مردم عراق اداره امور این کشور را  برعهده بگیرد. 

"برهم صالح"  نیز در این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دوست و همپیمان دوران سخت عراق است تصریح کرد، مردم عراق همواره قدردان دولت و ملت ایران هستند. 

رئیس جمهور عراق بر ضرورت گسترش روابط دوجانبه و تقویت همکاری‌ها بین تهران و بغداد در زمینه‌های مختلف به ویژه در مبارزه با تروریسم وافراط گرایی تاکید کرد و  افزود : عمق روابط تاریخی و منافع دو کشور مسیر پیش رو برای رسیدن به نقطه مطلوب را فراهم کرده است. 

"برهم صالح" همچنین به حماسه اربعین حسینی (ع) و زیارت بیش از سه میلیون ایرانی ازعتبات عالیات و استقبال و پذیرایی مردم عراق اشاره کرد و گفت: این نمایش اتحاد و برادری در مراسم اربعین حسینی (ع) حاکی از پیوند عمیق دو ملت است که توطئه بدخواهان را بی‌تاثیر می‌کند. 

در پایان دو طرف  بر لزوم همکاری مشترک ایران و عراق در مبارزه با  ویروس کرونا تاکید کردند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران پیش از این دیدار نیز با "عادل عبدالمهدی"، رئیس دولت پیشبرد امور، "فالح الفیاض" مشاور امنیت ملی، "مصطفی الکاظمی" رئیس سرویس اطلاعاتی عراق و شماری دیگر از مقامات و شخصیت های عراقی رایزنی کرده بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 19 اسفند 1398 - 7:50:41