شمخانی : اقدام مردم عراق در اخراج نیروهای آمریکایی شایسته تقدیر است

یک شنبه 18 اسفند 1398 - 16:42:13
شمخانی : اقدام مردم عراق در اخراج نیروهای آمریکایی شایسته تقدیر است

تهران - الکوثر : علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با «فالح فیاض» مشاور امنیت ملی عراق در بغداد گفت ، اقدام دولت ، مجلس و ملت عراق در اخراج نیروهای آمریکایی شایسته قدردانی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای عراق، ثبات و آرامش آرزو می کند گفت: عراق می تواند در آینده نزدیک، در مسائل منطقه ای و جهانی ایفای نقش کند.  

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران امروز یکشنبه پس از دیدار با «فالح فیاض» مشاور امنیت ملی عراق در بغداد، در نشست خبری مشترک با اشاره به اینکه در این دیدار در مورد مسائل مختلف امنیتی و منطقه ای تبادل نظر شد، افزود، از سال 2003 تاکنون روز به روز، میزان همکاری، همفکری، مشارکت و مساعدت بین دولت و ملت های ایران و عراق در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و بهداشتی و درمانی گسترده تر شده است. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با بیان اینکه صهیونیست ها ضد ثبات و امنیت منطقه هستند ابراز امیدواری کرد: روزی فرا برسد که اثری از صهیونیست ها در منطقه نباشد. 

«فالح فیاض» مشاور امنیت ملی عراق نیز در این نشست خبری گفت، بغداد به همکاری با تهران در همه حوزه ها اهمیت می دهد و خواستار توسعه همکاری در همه بخش ها است. 

فیاض تاکید کرد: ملت و دولت عراق کمک های ایران را در زمان مبارزه با داعش فراموش نمی کنند.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران شنبه شب در صدر هیأتی عالی‌رتبه سیاسی- امنیتی برای انجام یک سفر دو روزه وارد بغداد شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 18 اسفند 1398 - 15:47:0