افزایش شمار مبتلایان به کرونا در غرب آسیا ؛ تداوم پنهان کاری حکومت ها

پنج شنبه 15 اسفند 1398 - 11:7:22
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در غرب آسیا ؛ تداوم پنهان کاری حکومت ها

تهران - الکوثر : شمار مبتلایان به کرونا ویروس در منطقه غرب آسیا روند افزایشی دارد و برخی کشورها نیز همچنان از ارائه آمار درست و دقیق خودداری می کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی با تایید افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد با مبتلا شدن ۳ مورد جدید به ویروس کرونا، شمار مبتلایان هم اکنون به ۱۵ نفر افزایش یافته است.
در عربستان، دادستان کل این کشور با هدف ممانعت از انتشار اخبار مرتبط با شیوع کرونا در عربستان، اعلام کرد شایعه سازان مجازات می شوند. 
دادستانی کل عربستان سعودی تصریح کرد شایعه سازان در خصوص اخبار مرتبط با شیوع کرونا در این کشور به ۵ سال حبس و ۳ میلیون ریال سعودی جریمه خواهند شد.
در همین حال، روزنامه عکاظ چاپ عربستان در گزارشی اعلام کرد که قیمت ماسک طبی در برخی از فروشگاه‌های تجاری در مقایسه با فروشگاه‌های دیگر به میزان ۱۷۰۰ درصد افزایش یافته است.
وزارت بهداشت عربستان پیش از این از ابتلاس 244 نفر به کرونا خبر داده بود، اما در یک هفته اخیر هیچ اخبار جدیدی در این خصوص منتشر نکرده است. 
در کویت، تاکنون ۵۶ مورد ابتلا به بیماری کرونا در این کشور ثبت شده است. 
یکی از خبرهای مهم در خصوص کرونا در منطقه غرب آسیا مربوط به امارات است. 
«علی الطویل» فعال سیاسی اماراتی اعلام کرد که منابع مطلع از ابتلاء «محمد بن زائد» ولیعهد ابوظبی به ویروس کرونا پرده برداشته‌ اند.
الطویل به نقل از یک منبع آگاه و مطلع گفت ولیعهد ابوظبی پس از ابتلاء به کرونا تحت قرنطینه قرار گرفته است.
مقامات اماراتی در قبال اخبار منتشر شده در خصوص ابتلاء ولیعهد ابوظبی به کرونا سکوت کرده‌اند. 
مقام‌ های وزارت بهداشت امارات شب گذشته از تأیید ابتلای ۶ مورد جدید به ویروس کرونا خبر داده و شمار مبتلایان به این بیماری ویروسی را ۲۷ نفر اعلام کردند.
علی الطویل همچنین فاش کرد تعداد مبتلایان به کرونا در امارات چند برابر آماری است که مقامات این کشور به صورت رسمی اعلام کرده‌اند.
در همین حال، وزارت بهداشت امارات در بیانیه ای اعلام کرد که مدارس این کشور به مدت چهار هفته تعطیل می‌شود و قرار است آموزش از راه دور جایگزین کلاس‌های حضوری شود.
وزارت بهداشت عمان نیز از ۶ مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و اعلام کرد شمار افراد مبتلا به این بیماری مجموعاً به ۱۲ نفر رسیده است.
وزارت بهداشت منطقه کردستان عراق هم در بیانیه‌ ای از ثبت اولین قربانی از مبتلایان به ویروس کرونا در این منطقه خبر داد. 
این وزارتخانه اعلام کرده است که فرد مذکور در استان سلیمانیه فوت کرده است. 
طبق اعلام وزارت بهداشت منطقه کردستان عراق هم اکنون دو هزار و ۵۶۴ فرد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در این منطقه در قرنطینه به سر می برند. 
وزارت بهداشت عراق نیز روز سه شنبه از پنج مورد ابتلای جدید به این بیماری خبر داد. شمار مبتلایان به کرونا در عراق به ۳۲ نفر برسد.
 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 15 اسفند 1398 - 9:53:24

دسته بندی :