سید حسن نصرالله : شهادت حاج قاسم نقطه‌ عطفی در تاریخ خواهد بود + فیلم

جمعه 25 بهمن 1398 - 10:17:31

تهران - الکوثر : دبیرکل حزب الله لبنان گفت شهید حاج قاسم سلیمانی مرد روزهای سخت و دشوار بود و شهادت او نقطه عطفی در تاریخ خواهد بود.  

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما ویژه شهادت سردار بزرگ اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد :« شهادت حاج قاسم نقطه‌ی عطفی در تاریخ خواهد بود , به چند دلیل ، اولا انجام این جنایت توسط ایالت متحده‌ آمریکا پیامدهای گسترده ای دارد. ترامپ حتی تا امروز و حتی در این روزها در سخنرانی‌اش در کنگره که سخنرانی «اوضاع کشور» نامیده شد، می‌گوید: «من دستور کشتن حاج قاسم سلیمانی را صادر کردم.» به نظر من با این کاری که آمریکا کرد و به شکل علنی آن را برعهده گرفت، از همه‌ خطوط قرمز عبور کرد و معادلات را تغییر داد.» 
سید حسن نصرالله افزود : رویارویی عمومی احتمالا شکل‌های مختلفی به خودش خواهد گرفت. از جمله شکل‌های سیاسی، رسانه‌ای، اقتصادی، فرهنگی، نظامی، امنیتی. این حادثه درهای رویارویی را باز کرد. از جهت دیگر موجب می‌شود امت دشمن واقعی‌اش را کشف کند و شیطان بزرگ را تشخیص دهد. همان طور که حضرت امام خمینی۴۰، ۵۰ سال پیش آن را تشخیص دادند. حرکت مردم به سمت رویارویی با این دشمن اصلی و این شیطان بزرگ منجر به تحولات بزرگ، مهم، تاریخی و سرنوشت‌سازی در منطقه‌مان خواهد شد. 

وی اضافه کرد : من معتقدم خون حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی و شهدای همراهشان قطعا موجی سهمگین و شوری عظیم در جنبش‌های مقاومت به وجود آورد. این‌جا بعد از شهادت حاج قاسم بسیاری از برادران حتی از مسئولان بزرگ حزب‌الله نامه‌هایی برای من نوشتند و از من اجازه خواستند و درخواست کردند برایشان فرصت عملیات استشهادی فراهم کنم. این یک تغییر معنوی تازه بود.  

دبیرکل حزب الله لبنان به کمک های سردار سلیمانی به گروه های مقاومت در منطقه غرب آسیا اشاره کرد و افزود : سردار  سلیمانی همواره در جبهه های نبرد علیه تروریست ها و اسرائیل در کنار نیروهای مقاومت قرار داشت و آن را هدایت می کرد.

"سیدحسن نصرالله" با بیان یانکه مکتب حاج قاسم برآمده از مکتب امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است تصریح کرد گروه های مقاومت قطعا راه، روش و مکتب او امور را با تمام قدرت پیش خواهند برد.

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه شهادت حاج قاسم سلیمانی و "ابومهدی المهندس" معاون سازمان بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی" خون تازه ای در رگ های جبهه مقاومت جاری کرد اظهار داشت، در همه جا از جمله فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن و افغانستان می توان حاج قاسم را یافت.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 25 بهمن 1398 - 9:33:29