انتقال ماهواره بر سیمرغ و ماهواره ظفر به پایگاه فضایی امام خمینی(ره)

شنبه 19 بهمن 1398 - 8:50:46
انتقال ماهواره بر سیمرغ و ماهواره ظفر به پایگاه فضایی امام خمینی(ره)

تهران- الکوثر: سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران گفت ماهواره بر سیمرغ و ماهواره ظفر جهت طی فرایند پرتاب در پایگاه فضایی امام خمینی آماده شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سید احمد حسینی؛ سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع با بیان اینکه زیر ساخت های پایگاه فضایی با انجام عملیات های مورد نیاز آماده پرتاب است گفت: 200 فرایند اصلی توسط 30 تیم و ارتباطات مورد نیاز با 6 استان جهت انجام عملیات برقرار شده است.

وی با بیان اینکه ماهواره بر سیمرغ و ماهواره ظفر طرح های تحقیقاتی هستند افزود: ماهیت طرح های تحقیقاتی و فناورانه به این صورت است که در این فرایند یک طرح ریزی وجود دارد و گام های فرایند مطابق طرح ریزی پیش می رود و مطابق نتایجی که از هر گام حاصل و تحلیلی که روی داده ها و نتایج اتفاق می افتد ، تصمیمات لازم برای ادامه کار گرفته می شود.

وی گفت: اولین زمانی که همه شرایط فراهم شود عملیات پرتاب انجام خواهد شد .

حسینی تصریح کرد: فرایند پرتاب ماهواره ظفر با ماهواره بر سیمرغ به دلیل تست تکنولوژی های جدید دارای شرایط پیچیده است.

وی گفت: آنچه در اجرای این طرح اهمیت دارد برداشت گام به گام داده برداری ها و انجام تحلیل هاست تا دانشمندان ما بتوانند با تحلیل داده برداری گام های بعدی را برای طرح های آتی آماده کنند.

وی تأکید کرد: موفقیت در مرحله پرتاب یک دستاورد خواهد بود و امیدواریم این دستاوردها ما را به هدف نهایی رسانده و با موفقیت ماهواره را در مدار قرار دهیم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 19 بهمن 1398 - 8:50:39