ولایتی: "معامله قرن" خودکشی سیاسی ترامپ است

جمعه 18 بهمن 1398 - 18:56:56
ولایتی: "معامله قرن" خودکشی سیاسی ترامپ است

تهران - الکوثر : مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل گفت: "معامله قرن" خودکشی سیاسی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «علی‌اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی که روز جمعه منتشر شد، با بیان اینکه اصلی‌ترین هدف ترامپ از مطرح کردن "معامله‌ قرن"، اِشغال کل سرزمین فلسطین است، تصریح کرد: این طرح، بخش زیادی از مذاکرات پیشین آمریکا با برخی کشورهای عربی برای حل مسئله فلسطین از جمله پیمان کمپ دیوید و اسلو را نادیده گرفته است. 
ولایتی با اشاره به پیروزی‌های محور مقاومت در منطقه با کمک جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: رژیم‌صهیونیستی در سال 1982 از خاک لبنان عقب‌نشینی کرد و مقاومت فلسطین نیز در باریکه غزه و در جنگ‌های مختلف، اعم از جنگ‌های 22 روزه، 51 روزه، 8 روزه و 2 روزه به پیروزی رسید.
مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل تاکید کرد: یک مقایسه‌ تاریخی بین مبارزه و مذاکره نشان می‌دهد که همواره انتهای مذاکره برای مسلمانان و اعراب شکست بوده است، ولی مبارزه منجر به پیروزی‌ می‌شود.
ولایتی همچنین با بیان اینکه اقدام ترامپ موجب وحدت گروه‌های مختلف فلسطینی شد، تصریح کرد: تشکیلات خودگردان و جنبش‌های مقاومت اسلامی و جهاد اسلامی فلسطین این طرح را رد کردند و فلسطینی‌ها به این نتیجه رسیدند که از راه مذاکره به‌جایی نمی‌رسند و راه پیشرفت، مبارزه است.
رئیس جمهوری آمریکا اخیراً از طرح سازش خود موسوم به "معامله قرن" که شامل انضمام کامل قدس و شهرک‌های موجود در کرانه باختری رود اردن به رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن حق بازگشت آوارگان فلسطینی است، رونمایی کرد.
تاکنون بسیاری از کشورها، شخصیت‌ها، مقام‌های سیاسی و دینی سراسر جهان به ویژه مسلمانان این طرح را محکوم کرده‌اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 18 بهمن 1398 - 18:13:24