بی اعتمادی پاکستان به میانجی‌گری آمریکا در حل مسئله کشمیر

جمعه 18 بهمن 1398 - 10:26:31
بی اعتمادی پاکستان به میانجی‌گری آمریکا در حل مسئله کشمیر

تهران - الکوثر : نخست وزیر منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان اعلام کرد میانجی‌گری آمریکا در حل مساله این منطقه هرگز به سود مسلمانان تمام نخواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «راجا فاروق حیدر» همزمان با روز همبستگی با مردم کشمیر تحت کنترل هند، گفت: ورود آمریکا به مساله کشمیر بسیار خطرناک است. نخست وزیر منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان افزود، آمریکا هرگز به نفع کشمیری‌ها و مسلمانان وارد این قضیه نمی‌شود و تصمیمی هم که درباره این منطقه بگیرد به سود هند خواهد بود. 

سخنان نخست وزیر کشمیر آزاد درباره بی اعتمادی به نقش احتمالی آمریکا در میانجی گری در پرونده کشمیر به سابقه منفی این کشور در ورود به مناقشه های منطقه ای و بین المللی معطوف است.

در تازه ترین اقدام دولت آمریکا در نقض حقوق یکی از طرفین مناقشه  با رونمایی از طرح خبیثانه معامله قرن درخصوص بزرگترین و طولانی ترین مناقشه در غرب آسیا، به گونه ای ظالمانه و بی سابقه حقوق مردم مسلمان فلسطین را تضییع کرد.

با توجه به آنکه دولت فریبکار آمریکا در طرح شیطانی معامله قرن به طور آشکار و مزورانه همه حقوق مسلم ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین را در مقابل منافع رژیم نامشروع و کودک کش صهیونیستی قربانی کرد،کارنامه کاخ سفید در ستم و تعدی به حقوق مسلمانان بیش از گذشته سیاه تر شده است.

در چنین شرایطی است که نخست وزیر کشمیر آزاد با اشاره به سوابق سیاه آمریکا در ورود جنجالی به مناقشه های منطقه ای و بین المللی و جانبداری غیر مشروع یکی از طرفین از جمله معامله قرن، هر گونه ورود واشنگتن به پرونده کشمیر تحت کنترل هند در چارچوب ایفای نقش میانجی را کاملا به نفع دولت این کشور و ضد منافع مردم کشمیر ارزیابی کرده است.

با توجه به شراکت راهبردی آمریکا و هند به خصوص پس از امضای توافقنامه همکاری هسته ای بین دو کشور  در دوره باراک اوباما رییس جمهوری سابق آمریکا، این گمانه وجود دارد که ورود کاخ سفید به مناقشه کشمیر تنها به ضرر مردم این منطقه خواهد بود.

برغم انکه چند دهه از قطعنامه سازمان ملل متحد درباره لزوم برگزاری همه پرسی در منطقه کشمیر تحت کنترل هند برای اعمال حق تعیین سرنوشت توسط ساکنان آن سپری شده است ، هیچ یک از قدرت های غربی از جمله آمریکا طی این سال ها اقدامی در جهت اجرای این قطعنامه انجام نداده است.

به نظر میرسد، قاعده دولت آمریکا در مواجهه با مناقشه هایی که یک طرف آن مسلمانان هستند، حمایت از آنان نیست و به طور یکجانبه از منافع طرف های مقابل پشتیبانی می کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 18 بهمن 1398 - 9:29:25