لاریجانی در همایش بین‌المللی «گام دوم انقلاب»: بیانیه گام دوم انقلاب؛ منظومه حکمت اسلامی

چهار شنبه 16 بهمن 1398 - 17:57:29
لاریجانی در همایش بین‌المللی «گام دوم انقلاب»:  بیانیه گام دوم انقلاب؛ منظومه حکمت اسلامی

تهران- الکوثر: رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد : در بیانیه «گام دوم انقلاب» کلان‌ترین جهت گیری‌های کشور مورد توجه قرار گرفته و به نظر من این بیانیه منظومه حکمت انقلاب اسلامی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  آقای علی لاریجانی امروز (چهارشنبه) در همایش بین‌المللی «گام دوم انقلاب» تحت عنوان «الگوی نظام انقلابی تمدن‌ساز» که با حضور اندیشمندان، صاحب نظران و متفکران حوزه‌های مختلف انقلابی و سیاسی داخلی و صاحب نظران و سفرای کشور‌های حوزه مقاومت در محل سالن اجلاس بین المللی صدا و سیما در حال برگزاری است، با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی از دانشگاه امام حسین (ع) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خاطر توجه به گام دوم انقلاب تقدیر و تشکر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که بیانیه گام دوم انقلاب جزو اسناد استثنائی و مهم کشور است، افزود: این بیانیه پس از یک دوره چهل ساله انقلاب تنظیم شده و تجربیات غنی در پشت این مسئله وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این بیانیه از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شخصی که جزو استوانه‌های انقلاب چه در مبارزات قبل از انقلاب و چه در عرصه‌های بعد از انقلاب در زمینه‌های مختلف اجرایی و رهبری وجود داشتند، تنظیم شده است، گفت: این بیانیه تسلط مقام معظم رهبری را به تمامی ابعاد مختلف کشور می‌رساند.

آقای لاریجانی با اشاره به اینکه در این بیانیه کلان‌ترین جهت گیری‌های کشور مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در این بیانیه هم حکمرانان و هم مردم مورد توجه قرار گرفته اند و به نظر من منظومه حکمت انقلاب اسلامی است و کار را برای حکمرانان و مردم سهل کرده است.

وی با اشاره به اینکه خطاب بیانیه گام دوم انقلاب حاکمیت و مردم است، اما محور اصلی آن جوانان هستند، افزود: در صحبت‌هایی که با مقام معظم رهبری در خصوص این بیانیه داشته ام، می‌دانم ایشان نقطه ثقل را جوانان قرار داده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اهمیت رهبری به جوانان از این لحاظ است که جوانان انگیزه کافی را در حوزه مدنی و حکمرانی دارند.

وی افزود: در حوزه مدنی، بهترین نیرویی که می‌تواند نقش آفرینی کند، جوانان هستند و گام دوم انقلاب می‌خواهد نقش جدیدی را به جوانان بدهد و این جوانان هستند که می‌توانند نقش آفرینی کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه حکومت هم جوانان بسیار نقش مهمی دارند، چرا که در زمان پیروزی انقلاب و دوران جنگ نقش آفرینی‌های بسیار خوبی را ایفا کرده اند.

آقای لاریجانی با طرح این سوال که چگونه می‌توان که هم در صحنه مدنی و هم در صحنه حکمرانی نقش آفرینی کنند؟ افزود: مقام معظم رهبری در این زمینه یک توصیه پایه‌ای دارند که می‌فرمایند ترس و ناامیدی را از خود و دیگران برهانید.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر هر تحولی در کشور بخواهد رخ دهد در یک فضای امیدوارکننده انجام می‌شود و در فضای یاس شاهد ایستایی خواهیم بود.

آقای لاریجانی گفت: اگر بخواهیم تحول بنیادی ایجاد کنیم این نکته بسیار مهمی است که فضای امیدوارکننده‌ای را ایجاد نماییم.

وی در ادامه این بحث و ارتباط آن با تحولات بین المللی و منطقه‌ای افزود: هم اکنون چیزی که آمریکا روی آن تمرکز کرده ایجاد یاس در مردم و ایجاد شکاف میان مردم و دولت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که این شیوه‌ای است که آمریکایی دنبال می‌کنند، گفت: فضای کشور باید فضای حرکت به سوی تعالی باشد که در این زمینه رسانه‌ها نقش بسیار مفید و سازنده‌ای می‌توانند ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید بر دفاع ابدی از نظریه انقلابی دارند، افزود: علت آن در دو گزاره مهم نهفته است، اول این که انقلاب اسلامی امتداد زمانی دارد و دوم این که نظام همیشه محتاج حرکت انقلابی است.

آقای لاریجانی گفت: چیزی که به نظام جمهوری اسلامی محتوا می‌دهد، انقلاب اسلامی است.

وی افزود: اگر تاکید مقام معظم رهبری بر این است که انقلاب اسلامی تداوم داشته باشد به خاطر همان فرم و ساختار انقلاب اسلامی است.

وی گفت: بدون دفاع از انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی نمی‌تواند زنده بماند.

رئیس مجلس افزود: مقام معظم رهبری در بیاینه گام دوم انقلاب بر روی اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی تاکید دارند که همیشه جاودان است.

وی گفت: انقلاب اسلامی ما «گم نشده» ارزش‌های انقلاب اسلامی بود و که دارای شمول سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است، اما دغدغه آن ارزش‌های دینی بوده و اگر پیگیر مسایل اقتصادی و اجتماعی است، این امر با رویکرد دینی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: این گزاره که اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی است، امر جاودانی بوده به این دلیل که استدلال عقلی بر آن حاکم است.


چهار شنبه 16 بهمن 1398 - 12:16:53