معامله قرن ؛ توطئه ای که  به زباله‌دان تاریخ انداخته خواهد شد

یک شنبه 13 بهمن 1398 - 12:26:22
معامله قرن ؛ توطئه ای که  به زباله‌دان تاریخ انداخته خواهد شد

تهران - الکوثر : دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا هفته گذشته از  طرح جدیدی با نام «معامله قرن» با ادعای  پایان دادن به مناقشه فلسطین و اسرائیل رونمایی کرد. طرحی که به باور بسیاری از ناظران به مانند طرح های پیشین و بنا به دلایل مشخص شکست خواهد خورد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز شنبه در بیانیه‌ای با محکوم کردن رونمایی از طرح آمریکایی - صهیونیستی معامله قرن تاکید کرد:این طرح فرجامی جزشکست وفرورفتن درزباله‌ دان تاریخ نخواهد داشت. 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فلسطین را پاره تَن و بیت‌المقدس را خط قرمز امت اسلامی توصیف و بر ضرورت وحدت و یکپارچگی مسلمانان در اعلام نفرت و انزجار و پرهیز از هرگونه سکوت و اهمال در قبال طرح معامله قرن تاکید کرد.

دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی ایران هم  در بیانیه‌ای تصریح کرد: بی‌تردید طرح خیانت قرن ترامپ، همانند توطئه های قبلی آمریکا با مقاومت و مبارزات ملت فلسطین و امت اسلامی به زباله‌دان تاریخ انداخته خواهد شد.

طرح "معامله قرن" دارای ابعاد سیاسی ؛ اقتصادی و حتی تاریخی است که البته  با  هدف به فراموشی سپردن حق تاریخی  و هویت ملی و سرزمینی ملت فلسطین طراحی شده است.

"صلاح عبدالعاطی" حقوقدان و مدیر مرکز مطالعات سیاسی در غزه درباره ماهیت معامله قرن می گوید : 

"نمایش واقعی در تبلیغ معامله قرن، الحاق خاموش اراضی کرانه باختری به اسرائیل(مناطق اشغالی) و محاصره نوار غزه و جداسازی آن از دیگر بخش های وطن فلسطین و فشارها بر تشکیلات خودگردان و گروه های ملی برای پذیرش این طرح است".

تجربه ها و شواهد تاریخی اما نشان داده که هیچ  طرحی بدون توجه  به خواست و اراده و پشتوانه حقیقی مردم فلسطین جایگاهی ندارد.در میان این شواهد دو نکته در بیان دلایل شکست این طرح قابل توجه است:

نکته  نخست ؛ عبور این طرح از حقوق ملت فلسطین است که در واقع طرف اصلی مسئله هستند.

طراحان این طرح با خطایی بزرگ مرتکب اشتباه محاسباتی شده اند . آن ها جریان پایداری و مقاومت ملت  فلسطین در مقابله با توطئه ها و نا کام گذاشتن آنها در رسیدن به اهداف شان را فرموش کرده اند . 

نکته دوم  ؛مغایربودن مفاد این طرح  با قطعنامه های سازمان ملل  و عبور از قوانین بین المللی در رابطه با مسئله فلسطین است.

"حق بازگشت "و " تعیین سرنوشت"  بر اساس مراجعه به آرای ساکنان واقعی سرزمین فلسطین ؛ازسرفصل های مهم حقوق ملت  فلسطین است.بنابراین ؛آنچه را که صاحبان اصلی و واقعی سرزمین فلسطین نپذیرند؛ هیچ طرف دیگری نمی تواند برای ان مشروعیت و مقبولیت  ایجاد کند.

تاریخ  منطقه نمایانگر  واقعیت های انکار ناپذیر در این روند است . طرح هایی همچون ؛"طرح  صلح راجرز "،" طرح ابتکاری سادات ۱۹۷۰-۱۹۷۲"، "کنفرانس مادرید "،"پیمان اسلو"؛ مذاکرات کمپ دیوید" ؛ "نقشه راه برای صلح" ؛" اجلاس شرم الشیخ "؛"کنفرانس آناپولیس " و بسیاری دیگر از طرح های به اصطلاح صلح خواهانه برای فلسطین؛ از جمله طرح های شسکت خورده  و به بایگانی سپرده شده در باره فلسطین است.

این طرح‌ها به دلیل نادیده گرفتن حقوق فلسطینی‌ها با شکست مواجه شده اند.معامله قرن نیز از این قاعده مستثنی نیست ومحکوم به شکست است، چون حقوق فلسطینی‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد.یقینا آن چه در ماهیت این طرح نهفته است؛ کمک به روند صلح در فلسطین نیست. درلایه های پنهان طرح" معامله قرن" ؛امریکا به عنوان بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی  به دنبال تقویت و امنیت اسراییل  است.

این واقعیت ها را حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب پیش از این، بیان کرده اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی دربیاناتی در دیدار دست اندرکاران حج، با اشاره به تمرکز دشمنان برای مقابله با مسلمانان به‌ویژه در موضوع فلسطین خاطرنشان کردند:

"اکنون آمریکایی‌ها نام سیاست شیطانی خود درباره فلسطین را «معامله قرن» گذاشته اند، اما بدانند که به فضل الهی، این معامله قرن هرگز محقق نخواهد شد و به کوری چشم دولتمردان آمریکا، قضیه فلسطین از یادها نخواهد رفت و قدس پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند." 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 13 بهمن 1398 - 8:34:27