امیرعبداللهیان : آمریکا از داعش در افغانستان حمایت می‌کند

پنج شنبه 10 بهمن 1398 - 12:1:42
امیرعبداللهیان : آمریکا از داعش در افغانستان حمایت می‌کند

تهران - الکوثر : دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل گفت آمریکایی‌ها در سطوح سیاسی، امنیتی و نظامی از گروه تروریستی داعش در افغانستان نیز همانند عراق و سوریه حمایت می‌کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل روز چهارشنبه در دیدار«تادامیچی یاماموتو» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور افغانستان در تهران با اشاره به حضور عناصر گروه تروریستی داعش در افغانستان، افزود: آمریکا، سکوتِ همراه با رضایت در قبال این پدیده دارد. 
امیرعبداللهیان با بیان اینکه آمریکا رفتار سازنده‌ای در منطقه و از جمله افغانستان ندارد، تاکید کرد: تا وقتی دولت افغانستان، مرکز اصلی مذاکره با همه طرف‌ها نباشد ، نتیجه دلخواه در این کشور حاصل نخواهد شد.
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران افزود: تهران همواره از هر مکانیزمی با محوریت دولت مرکزی افغانستان و مشارکت همه طرف‌های درگیر و نقش سازمان ملل برای ایجاد صلح در این کشور، حمایت می کند.
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان نیز با بیان اینکه مردم افغانستان باید سرنوشت خود را تعیین کنند، تصریح کرد: سازمان ملل در تلاش برای ایجاد فضایی است تا مردم افغانستان در زمینه سیاسی، تشکیل دولت و شکوفایی اقتصادی کشورشان مشارکت مستقیم داشته باشند.
«تادامیچی یاماموتو» با بیان اینکه مذاکرات خوبی درخصوص برقراری صلح در افغانستان انجام گرفته است، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در کمک به مردم و دولت افغانستان در زمان جنگ در این کشور و از نقش مثبت تهران در کمک به حل مشکلات افغانستان قدردانی کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 10 بهمن 1398 - 10:6:57