چینی‌ها برای ورود به ایران باید کارت سلامت داشته باشند

دو شنبه 7 بهمن 1398 - 15:2:10
چینی‌ها برای ورود به ایران باید کارت سلامت داشته باشند

تهران - الکوثر : معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران با بیان اینکه تاکنون کشور به مرحله اضطرار درخصوص ویروس کرونا نرسیده است، گفت: شهروندان چینی برای ورود به ایران باید کارت سلامت داشته باشند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «علیرضا رئیسی» معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز دوشنبه در حاشیه اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی ایران در تهران گفت: کنترل های مرزی بر اساس اصول علمی برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا در حال انجام است و ماموران وزارت بهداشت ایران در فرودگاه‌ها با ماسک و تجهیزات لازم کار بررسی و غربالگری را انجام می دهند.

رئیسی با بیان اینکه در هر پرواز از چین، 220 تا 270 مسافر وجود دارد و افراد مشکوک با آمبولانس به بیمارستان برده و ایزوله می شوند، خاطرنشان کرد: ورود مواد غذایی همراه چینی‌ها ممنوع است زیرا گفته می‌شود اولین موارد این بیماری، بعد خوردن گوشت خفاش بوده است.

«سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نیز روز دوشنبه با بیان اینکه تاکنون موردی از ویروس کرونا در ایران مشاهده نشده است، افزود : برای کنترل بیشتر، از شهروندان چینی درخواست شده پیش از دریافت ویزای ورود به ایران، اقدام به اخذ کارت سلامت کنند.

تاکنون براثر ویروس کرونا بیش از 80 نفر در چین جان باختند و بیش از 2هزار و 700 نفر دیگر نیز در این کشور به این ویروس آلوده شدند.

همچنین در کشورهای دیگری از جمله آمریکا، کانادا، فرانسه، عربستان و پاکستان نیز گزارش‌هایی از موارد ابتلا مشاهده شده و پیش‌بینی می شود در چین تا 100 هزار نفر به ویروس کرونا آلوده شده باشند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 7 بهمن 1398 - 14:57:52

دسته بندی :