مرکل : کنار گذاشتن برجام اشتباه است

جمعه 4 بهمن 1398 - 12:46:43
مرکل : کنار گذاشتن برجام اشتباه است

تهران - الکوثر : صدر اعظم آلمان در نشست اقتصادی داووس تاکید کرد، باید پیش از کنار گذاشتن برجام جایگزینی برای آن تهیه شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز پنجشنبه در جریان سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد در داووس درخصوص پاره کردن توافق هسته‌ای بین‌المللی با ایران (برجام) هشدار داد و اعلام کرد: «لغو توافقی غیر ایده‌آل پیش از یافتن جایگزینی بهتر برای آن ، کاری اشتباه است.»

اظهارات مرکل در حالی مطرح می شود که آلمان، فرانسه و انگلیس ، 14 ژانویه 2020 با انتشار بیانیه‌ای در بروکسل، مکانیسم حل اختلاف  برجام را فعال کردند. 

"محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران با اشاره به رفتار ناموجه و غیرقانونی اروپایی‌ها در قبال برجام اعلام کرد، اگر پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع شود، خروج تهران از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی / NPT) مطرح خواهد بود.

ظریف با بیان این که ایران پنج گام در راستای کاهش تعهدات برجام برداشته است و قرار نیست گام دیگری برای کاهش تعهدات بردارد، افزود، در صورتی که اروپایی‌ها به تعهدات خود برگردند ایران هم کاهش تعهدات را متوقف می‌کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 4 بهمن 1398 - 10:55:44