درآمیخته شدنِ استکبار و جهالت در سیاست آمریکا + فیلم

یک شنبه 29 دی 1398 - 13:15:22

تهران- الکوثر: وزیر امور خارجه کشورمان گفت آمریکایی‌ها نمی‌دانند در منطقه چه خبر است و آنقدر متکبرند که به دنبالِ یافتن پاسخ‌های صحیح نمی‌روند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه‌ اختصاصی خبرنگار نشریه هندی «تایمز ناو» (Times Now) با وی تأکید کرد مردم در بسیاری از شهر‌ها در کشور‌های منطقه، برای شهادت سردار قاسم سلیمانی، عزاداری کردند و این نشان می‌دهد که آمریکا، منطقه ما را اصلاً نمی‌شناسد.
ظریف در این مصاحبه گفت: شرایط منطقه بسیار خطرناک است؛ زیرا ما شاهد تلفیق بسیار خطرناکی در آمریکا هستیم و آن، درآمیخته شدنِ استکبار و خودبینی با نادانی و جهالت است. مقامات آمریکایی نمی‌دانند در این منطقه چه خبر است و آنقدر خودبین و متکبرند که به دنبالِ یافتن پاسخ‌های صحیح نیز نمی‌روند. آن‌ها صرفاً از این خوشحال می‌شوند که از تسلیحات استفاده کنند و اقداماتی انجام دهند که کاملاً غیرقابل قبول و غیرقانونی هستند. آنچه آن‌ها بدان نیاز دارند این است که درس بیاموزند و بدانند که برای آن مردی که آن‌ها وی را به شهادت رساندند (سردار سلیمانی)، مردم در 430 شهر، فقط در کشور هند، عزاداری کردند.

وزیر خارجه کشورمان افزود: مردم در شهر‌هایی از عراق، لبنان، سوریه، الجزایر و امثال آن ها، نیز برای شهید سلیمانی عزاداری کردند. این، همان مردی است که آن‌ها کشتند. چه کسی جشن گرفت؟ گروه داعش جشن گرفت. به نظر من، همین یک درس باید برای ایالات متحده  کافی باشد تا روند آموختن درس‌ها را درباره منطقهِ ما، آغاز کند، به جای این که در تاریکیِ مطلق به فشار‌ها و کار‌های خود، آن هم با سیاستی فاجعه آمیز، ادامه دهد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 29 دی 1398 - 13:15:10