تلاش ناکام آمریکا برای کتمان تلفات حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد

شنبه 28 دی 1398 - 16:50:20
تلاش ناکام آمریکا برای کتمان تلفات حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد

تهران - الکوثر : جمهوری اسلامی ایران در راستای وعده خود برای انتقام سخت از آمریکا به دلیل ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی و همراهان وی در بغداد، پایگاه آمریکایی عین الاسد را در عراق هدف حملات موشکی قرار داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ،  به رغم انکار اولیه دولت ترامپ در باره این که این حمله آسیب جانی نداشته است، اکنون به تدریج خبرهایی در این زمینه منتشر می شود.  

پایگاه خبری «دیفنس‌وان» روز جمعه زخمی شدن دست‌کم ۱۱ نظامی آمریکا و انتقال آنها به مراکز پزشکی این کشور در کویت و آلمان را تأیید کرد. ارتش آمریکا روز جمعه 17 ژانویه اذعان کرد که بر اثر این حملات، 11 نظامی به خاطر ضربه مغزی تحت مداوا قرار گرفته‌اند. 

کاپیتان «بیل ارین» سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «این نظامیان برای مداوا به مرکز پزشکی "لاندستول" در آلمان و بقیه به کمپ "عریفجان" در کویت اعزام شده‌اند تا تحت بررسی‌های بیشتر قرار بگیرند.»

وی مدعی شد که هیچ نظامی آمریکایی در حمله 8 ژانویه ایران به پایگاه هوایی "عین الاسد" در عراق کشته نشدند ولی برخی سربازان به خاطر علائم حاکی از ضربه مغزی بر اثر انفجار تحت معالجه قرار گرفته‌اند و ارزیابی وضعیت آنها همچنان ادامه دارد.» 

نکته عجیب این که  ارتش آمریکا و پنتاگون مدعی شده اند که به تازگی در این باره کسب خبر کرده اند.  

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا و سایر مقام‌های دولت این کشور در چند روز گذشته بارها مدعی شده بودند حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد هیچ تلفات یا زخمی نداشته است.

ترامپ عامدانه تلاش کرد تا برای حفظ پرستیژ آمریکا که اولین بار پس از جنگ جهانی دوم یک پایگاه نظامی آن هدف حمله نیروهای مسلح کشور دیگری قرار گرفت، مساله آسیب جانی نیروهای آمریکایی را در این حمله انکار کند.  

دلیل دیگر ترامپ برای این که نتایج حمله موشکی ایران را به پایگاه آمریکایی در عراق بسیار ناچیز جلوه دهد، پرهیز از رویارویی با ایران بود که پیامدهای بسیار خطرناکی برای واشنگتن و متحدان منطقه ای آن دارد. 

ترامپ در واکنش به حمله موشکی ایران به پایگاه های نظامی آمریکا ضمن تکرار ادعاهای ضد ایرانی خود کوشید که این اقدام انتقامی ایران را کم اهمیت جلوه دهد و ادعا کرد: «هیچ آمریکایی آسیب ندید و فقط خسارت های اندکی به پایگاه های نظامی ما وارد شد.»   

رئیس جمهوری آمریکا نشان داده که ادعاهایش صرفا لاف زنی است و اساسا جرئت رویارویی نظامی گسترده با ایران را ندارد. وی قبل از این حمله موشکی تهدید کرده بود که در واکنش به هر اقدام نظامی ایران 52 نقطه ایران را هدف قرار خواهد داد.

اکنون ترامپ که به دروغ گویی مشهور است بار دیگر یکی از دروغ های بزرگش افشا شده و رسوایی جدیدی برای دولت وی و پنتاگون به بار آمده است.  

مقامات آمریکایی از همان ابتدا درباره نتایج حمله موشکی ایران به عینالاسد سیاست مخفی‌کاری و سانسور اطلاعات را در پیش گرفتند. ترامپ در لحظات اولیه بعد از انتقام موشکی ایران، در صفحه توئیتر خود مدعی شد: «جای نگرانی نیست!»

دیگر مقامات نظامی و امنیتی آمریکا از جمله مارک اسپر وزیر دفاع و مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور نیز در نشست‌های خبری ادعای آسیب ندیدن نظامیان آمریکایی را در حمله ایران تکرار کردند. 

با گذشت یک هفته از عملیات موشکی ایران، روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی اذعان کرد: «در نتیجه این حملات موشکی، دست‌کم دو نظامی آمریکایی از پنجره یک برج مرتفع به بیرون پرتاب شده و ده‌ها نفر دیگر نیز بی هوش شدند».

رسانه‌های آمریکایی به تدریج در حال درز دادن اطلاعات مربوط به تلفات حمله موشکی به عین‌الاسد هستند و این احتمال وجود دارد که این روند ادامه یابد. با این حال، تا همین‌جا اذعان به مجروح شدن 11 نظامی آمریکایی نیز با سخنان صریح ترامپ که گفته بود همه نیروهای آمریکایی در عین‌الاسد در سلامت هستند، در تناقض است.  

این مساله با واکنش های زیادی در داخل و خارج آمریکا مواجه شده است. برخی اعضای خانواده های نظامیان آمریکایی در تماس با شبکه های خبری مانند سی ان ان درباره بی اطلاعی از وضع بستگان نظامی خود در عین الاسد ابراز نگرانی کرده اند. این مساله نشان می دهد که دولت ترامپ عامدانه تلاش دارد برای حفظ پرستیژ خود همچنان سیاست حداکثر پنهان کاری را درباره تلفات ناشی از حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد ادامه دهد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


شنبه 28 دی 1398 - 16:34:14