رئیس جمهور: رفتار آمریکا بعد از حمله موشکی ایران تغییر کرد

پنج شنبه 26 دی 1398 - 15:52:30
رئیس جمهور: رفتار آمریکا بعد از حمله موشکی ایران تغییر کرد

تهران- الکوثر: حجت‌الاسلام روحانی گفت لحن و رفتار آمریکایی‌ها بعد از حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد تغییر کرد و آنها مجبور به عقب نشینی شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور روز پنجشنبه در پنجاه و نهمین نشست مجمع عمومی بانک مرکزی و در جمع مدیران بانکی کشور گفت: اقتصاد و سیاست و امنیت خارجی جدا نیست و با هم ممزوج هستند.

حجت‌الاسلام روحانی در ادامه به خروج یکجانبه آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: برخی به ما گفتند بعد از خروج ترامپ از برجام شما هم خارج شوید، اما اگر خارج می‌شدیم، پرونده ما به سازمان ملل می‌رفت و تحریم بین‌المللی می‌شدیم و در این صورت کار برای ترامپ راحت می‌شد. ترامپ یک غلطی کرده بود و اگر ما هم از برجام خارج می‌شدیم، با دست خود وارد باتلاق شده بودیم و همه در مقابل ما قرار می‌گرفتند و روز از نو و روزی از نو.

رئیس جمهور ادامه داد:، اما ما این کار را نکردیم، در برجام ماندیم و از بقیه طرفین مطالبه کردیم و خواستیم که به تعهدات خود عمل کند. این کار درستی بود که انجام دادیم و موجب شد همه حتی دوستان ترامپ بخاطر خروج از برجام او را محکوم کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دنیای سیاست، باید با جهان کار و همکاری کنیم، گفت: روزی نبوده است که ما در دولت به عنوان نماینده ملت به فکر سیاست خارجی کشور نباشیم. با دولت‌ها تماس گرفتیم و حرف زدیم. البته کار بسیار سخت بود و در پاسخ به خروج آمریکا از برجام و عمل نکردن طرفین به تعهداتشان تصمیم گرفتیم کاهش تعهدات را به صورت گام به گام انجام دهیم.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه امروز در انرژی اتمی هیچ محدودیتی نداریم و از نظر وضعیت هسته‌ای وضع‌مان بهتر از قبل برجام است، گفت: امروز غنی‌سازی بیشتر از آن موقع انجام می‌شود و ما دست روی دست نگذاشتیم. شرایط ساده نیست، اما متوجه هستیم که دنیای سیاست، امنیت و اقتصاد باهم ارتباط تنگاتنگ دارند. 

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه کمتر کشوری در دنیا است که در برابر آمریکا بایستد و صریحاً اعلام کند و یک پایگاه نظامی مهم منطقه‌ای آن را زیر موشک‌باران قرار دهد، گفت: آمریکا به همه کشور‌های دنیا ظلم و تجاوز می‌کند و ممکن است برخی با زبان تهدید کنند، اما در مقام عمل، این جمهوری اسلامی ایران بود که برای یک شب پایگاه آنان را به لرزه در آورد و پنتاگون را برای 24 ساعت بیدار نگه داشت.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه این نکته بسیار مهمی است که آمریکا را ناچار کردیم از تهدیدات خود عقب‌نشینی کند، افزود: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که اگر ایران به ترور سردار سلیمانی پاسخ دهد، 52 نقطه مهم از جمله مراکز فرهنگی و تاریخی ایران را هدف قرار داده و منهدم می‌کند، اما وقتی جمهوری اسلامی ایران به این پایگاه نظامی حمله می‌کند، لحن و برنامه وی تغییر کرده و صریحاً و رسماً عقب‌نشینی می‌نماید.

رئیس جمهور با اشاره به حادثه دردناک سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی که 176 نفر عزیز و کبوتران علم و دانش و تحقیق بال‌هایشان در آسمان می‌سوزد و به زمین فرود می‌آیند، ادامه داد: یک ملت داغدار شد و یک نفر در کشور نبود که اظهار همدردی نکند و در همین ارتباط باید گام‌های بعد از این اشتباه بزرگ برداشته شود.

حجت الاسلام روحانی با تأکید بر اینکه ملت ایران به سادگی در برابر اهداف دشمنان از مسیر خود منحرف نمی‌شود، تصریح کرد: ملت ایران ملت بزرگی است که راه خود را انتخاب و به خوبی ایستادگی می‌کند. البته در مسیر مبارزه و ایستادگی، زخمی شدن و بروز سختی و مشکلات طبیعی است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 26 دی 1398 - 15:52:15