شهادت سردار سلیمانی زمان فتح قدس را نزدیک تر کرده است

چهار شنبه 25 دی 1398 - 14:39:34
شهادت سردار سلیمانی زمان فتح قدس را نزدیک تر کرده است

تهران - الکوثر : شرکت کنندگان در نشستی در هرات افغانستان تاکید کردند یکی از اثرات ترور سردار سلیمانی ، اخراج نیروهای آمریکایی از عراق و سپس از منطقه خواهد بود و آزادی و فتح قدس را نزدیک تر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا) ، نشست گفتمان نخبگانی به مناسبت ایام فاطمیه وشهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و یارانش با حضور کارشناسان و فعالان فرهنگی در دفتر نمایندگی خبرگزاری آوا درهرات برگزار شد.  
در این گفتمان که تحت عنوان" ترور شهید سلیمانی؛ علت ها و پیامد ها" برگزار شد ، کارشناسان علت ها و زوایای پیدا و پنهان این حادثه تروریستی را بررسی کرده و در رابطه با پیامدها و تبعات آن بحث و تبادل نظر کردند.  
سید اسدالله بهشتی مسئول امور دانشجویی دفتر نمایندگی مرکز تبیان در هرات ، طی سخنانی گفت: مسئله ترور شهید سلیمانی آنقدرها که رسانه ها بیان می کنند ساده نیست ، طرح این ترور از سال ها قبل روی دست بوده و آمریکا با این عمل قبیح ، یک اشتباه راهبردی انجام داد.  
وی افزود: نقش رژیم صهیونیستی را به هیچ عنوان نمی توان در این ترور نادیده گرفت ، چون هر سرمایه دار یهودی با یک اسلحه به یک سرمایه دار آمریکایی دستور داده و تعیین و تکلیف می کند.  
وی تاکید کرد: حمله تروریستی آمریکا در عراق که منجر به شهادت این سرداران اسلام شد، بر خلاف تمام موازین، مقررات و کنوانسیون های بین الملی است و هیچگونه توجیه حقوقی ندارد.   
بهشتی تصریح کرد : گروه داعش تهدید بزرگی بر علیه مردم عراق بود، که سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس با درایت و توکل به خدا توانستند ضربه بزرگی به این گروه ضد اسلامی وارد  بسازند.   
آقای بهشتی گفت : این سردار شهید، محبوب قلوب مردم بودند ولی ارتش آمریکا دست به ترور آنها در خاک عراق زد که هیچ جایگاهی در حقوق بین الملل ندارد.  
وی در ادامه  افزود : از پیامدهای این حادثه، همانا آشکار شدن قدرت جمهوری اسلامی ایران و درهم شکستن ابهت و هیمنه پوشالی آمریکا است.  با شهادت این دو چهره محبوب شان در یک مکان، بیشتر به هم نزدیک و نزدیک تر شدند. 
وی اضافه کرد : پیامد دیگر این حمله اخراج نیروهای آمریکایی از عراق و سپس از منطقه خواهد بود و آزادی و فتح قدس را نزدیک تر خواهد کرد.  
آقای بهشتی خاطر نشان کرد: تا قبل از امروز مبارزان فلسطینی، عراقی، یمنی، سوری و...باور نمی کردند که ایرانی ها تا سر حد خون پای ماایستاد باشند ولی اکنون ثابت شد. آمریکا با این اقدام احساسات ملت های مسلمان را جریحه دار ساخت، ولی بالمقابل ایران نیز پایگاهی را هدف قرار داد که بدون شک یکی از منابع بزرگ شرارت در منطقه بوده است.   
وی افزود : بسیاری گلایه دارند که تعداد کشته های پایگاه آمریکایی(عین الاسد) کم بوده ولی باید بگوییم کسی که وابسته به فرهنگ، قرآن، اسلام و اهل بیت و پیرو پیامبر و ولی فقیه است حرص و ولعی برای کشتن بشریت ندارد، حتی اگر آن ها نظامی و وابسته به خبیث ترین دولت در جهان باشند.
محمد موحدی مسئول امور فرهنگی مرکز تبیان در هرات نیز گفت : که شهدای حادثه بغداد کسانی بودند که عمر خویش را در جهاد و مقاومت سپری نموده بودند. انقلاب اسلامی که در کشور ایران محقق شد، صرفا و منحصرا ایرانی نبود و نیست، بلکه یک نهضت جهانی است که برای تمام بشریت به خصوص مستضعفین جهان اهمیت دارد. شاخه قدس سپاه پاسداران نیز بر همین مبنا تشکیل شده تا پناهی  برای تمام مستضعفین در سرتاسر جهان باشد. 
 موحدی با اشاره به ایام فاطمیه اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی نیز مانند حضرت زهرا در دفاع از ولایت رنج ها کشید و در نهایت در این راه جام شهادت را نوشید. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 25 دی 1398 - 12:23:34