شکست آمریکا در توقیف میلیاردها دلار از دارایی‌های ایران

چهار شنبه 25 دی 1398 - 13:31:15
شکست آمریکا در توقیف میلیاردها دلار از دارایی‌های ایران

تهران - الکوثر : درخواست شاکیان آمریکایی از دادگاه‌های ایتالیایی برای توقیف اموال و دارایی بانک مرکزی ایران به میزان پنج میلیارد و ۹۹۰ میلیون دلار، ناکام ماند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، بانک مرکزی ایران روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد : پس از آنکه ورثه برخی از قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ با تحریک دولت آمریکا در سال ۲۰۱۱ موفق به اخذ رای از دادگاهی در نیویورک به محکومیت دولت ایران و بانک مرکزی شدند، در ۲۴ ژانویه ۲۰۱۸ دادخواستی را برای شناسایی و اجرای رای دادگاه آمریکایی و توقیف اموال و دارایی بانک مرکزی ایران به میزان پنج میلیارد و ۹۹۰ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۶۹۶ دلار آمریکا، نزد محاکم کشور ایتالیا مطرح کردند.

این گزارش می افزاید: دادگاه ایتالیایی در ابتدا در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ با صدور قراری، دستور توقیف اموال بانک مرکزی ایران به میزان مبلغ خواسته در قلمروی ایتالیا را صادر کرد اما بانک مرکزی ایران به تجدید نظرخواهی از رای مربوطه اقدام و سپس دادگاه تجدیدنظر رم با صدور رایی در ۱۰ اکتبر ۲۰۱۸، ضمن پذیرش اعتراض این بانک، از قرار صادره رفع اثر کرد.

در ادامه گزارش بانک مرکزی ایران آمده است: خواهان‌ها باردیگر برای توقیف اموال بانک مرکزی ایران دادخواست جدیدی به دادگاه ارائه کردند ولی دادگاه رسیدگی کننده به دعوی با صدور رای در ۱۷ آوریل ۲۰۱۹، خواسته آنها را رد کرد.

بانک مرکزی ایران تاکید کرد: در مرحله تجدیدنظر نیز دادگاه در دهم ژانویه ۲۰۲۰، بدون ورود در ماهیت دعوا، اعتراض آنها را مورد پذیرش قرار نداد و به این ترتیب موفقیت دیگری در این پرونده برای بانک مرکزی ایران حاصل شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 25 دی 1398 - 11:46:45