رایزنی های ظریف در دهلی نو

چهار شنبه 25 دی 1398 - 12:41:16
رایزنی های ظریف در دهلی نو

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست سالیانه گفت و گوهای رایسینا در دهلی‌نو ، با مقامات کشورهای شرکت کننده در این نشست ، درباره مهمترین تحولات منطقه و جهان تبادل نظر کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در ادامه رایزنی‌های «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران در حاشیه نشست سالیانه گفت و گوهای رایسینا در دهلی‌ن و، «آجیت دوال» مشاور امنیت ملی هند با وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران  دیدار و درباره مهمترین مسائل بین المللی ،منطقه ای و روابط دوجانبه تبادل نظر کرد.  


«حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان ، «نیلسن آنن» وزیر مشاور در امور خارجی آلمان و «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه نیز امروز با وزیر امورخارجه ایران دیدار و درباره مسائل مهم بین المللی تبادل نظر کردند.   

نیلس آنن وزیر مشاور در امور خارجی دولت فدرال آلمان و محمد جواد ظریف در این دیدار در خصوص آخرین تحولات اجرای برجام و شرایط منطقه ای بویژه در افغانستان رایزنی و تبادل نظر شد. 

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با انتقاد از بی عملی اروپایی‌ها در قبال تعهدات شان در برجام، اقدام آنها برای استفاده از مکانیزم حل و فصل اختلافات را از نظر حقوقی بی مبنا و از نظر سیاسی اشتباه راهبردی خواند. 

آقای آنن نیز با بیان اینکه روابط با جمهوری اسلامی ایران برای ما مهم است، افزود: موضع ما دفاع و حمایت از برجام است و روح نامه سه وزیر اروپایی تخریب برجام نیست.

وزیر امور خارجه ایران برای شرکت در این نشست عصر دیروز (سه‌شنبه) وارد دهلی‌نو شد.
پنجمین دوره نشست سالانه گفت وگو‌های رایسینا از دیروز(سه شنبه) در دهلی نو آغاز شده است و تا فردا(پنج شنبه) ادامه دارد.
در نشست سالانه گفت وگو‌های رایسینا در هند، 700 هیئت از 103 کشور از جمله شخصیت‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی جهان حضور دارند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 25 دی 1398 - 11:2:21