روحانی در گفتگو با ترودو : از همکاری بین‌المللی برای بررسی علت سقوط هواپیما استقبال می کنیم

یک شنبه 22 دی 1398 - 8:51:31
روحانی در گفتگو با ترودو : از همکاری بین‌المللی برای بررسی علت سقوط هواپیما استقبال می کنیم

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: تهران از هرگونه همکاری بین المللی در چارچوب قوانین بین الملل برای روشن شدن دقیق علت حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی استقبال می‌کند. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران شامگاه شنبه در تماس تلفنی «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا ، ضمن ابراز تاسف از حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی افزود: تحقیقات مفیدی برای دستیابی به دلایل این حادثه انجام شده و بررسی های تکمیلی هم تا رسیدن به نتیجه نهایی با سرعت و دقت در حال انجام است. 

روحانی با اشاره به اینکه نتایج بررسی علل این حادثه، در اختیار افکار عمومی جهان قرار خواهد گرفت ، تصریح کرد: این سانحه برای مردم ایران و کانادا و ملت‌های دیگری که اتباع آنها در این هواپیما بودند ، دردناک و غم بزرگی بود. 

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با بیان اینکه امنیت در منطقه حساس غرب آسیا بر اثر دخالت‌ها و اقدامات آمریکا به مرحله خطرناکی رسیده است اظهار کرد: امنیت در این منطقه تنها با مشارکت کشورهای همسایه تامین خواهد شد. 

«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا نیز در این تماس تلفنی با تسلیت جان باختن جمعی از مردم ایران در سقوط هواپیمای اوکراینی ، گفت : کانادا آماده هرگونه همکاری با ایران برای انجام تحقیقات لازم درباره این سانحه است.

«جاستین ترودو» با قدردانی از همکاری های کنسولی ایران با اتباع کانادایی، از گسترش تعاملات و همکاری وزرای خارجه دو کشور در زمینه‌های گوناگون استقبال کرد.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 22 دی 1398 - 8:26:35