واکنش های بين المللي به پاسخ موشکي ايران

چهار شنبه 18 دی 1398 - 9:10:2
واکنش های  بين المللي به پاسخ موشکي ايران

تهران- الکوثر: حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه ارتش تروریستی آمریکا در عین الاسد عراق در رسانه های بین المللی بازتاب گسترده داشته است .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  شبکه تلویزیونی المیادین  گزارش داد  مسرور بارزانی نخست وزیر منطقه کردستان عراق گفته است  راه هایی را برای کاهش تنش (بین ایران و آمریکا) پیشنهاد داده است.

خالد اسکیف خبرنگار المیادین در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت آمریکا تلاش دارد با کم ارزش نشان دادن و کوچک نشان دادن پاسخ ایران آبروی از دست رفته خود را حفظ کند و چنان وانمود کند که همچنان قدرتی تسخیر ناپذیر و سلطان جهان است و شکست نمی خورد.

شبکه خبری "جیو نیوز" نیز اعلام کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران 2 پایگاه نظامی آمریکا را در خاک عراق هدف قرار داد. جیو نیوز با بیان اینکه این حمله با شلیک 10 فروند موشک زمین به زمین انجام شد، افزود واشنگتن اين حملات را تایید کرد.
شبکه خبری "سماء نیوز" بعد از نشر خبر انتقام ایران از آمریکا در خاک عراق اعلام کرد: مقامات آمریکایی در حال ارزیابی تلفات و خسارت این حمله هستند.
شبکه خبری "ای آر وای نیوز" گزارش داد: ایران بعد از عملیاتی که "قاسم سلیمانی" نامیده شد ، اعلام کرد: به هیچ وجه اسراییل را در حمله به سردار سلیمانی جدای از آمریکا نمی داند.
خبرگزاری "داون نیوز" نیز خبر انتقام سخت ایران از آمریکایی ها را منتشر کرد و نوشت: تهران هشدار داد اگر از خاک کشوری علیه ایران استفاده شود ، آن کشور هدف قرار خواهد گرفت.

 

در این حال ، مأمون أبو نوار سرلشگر بازنشسته نظامی درباره حمله موشکی ایران به خبرگزاری صدا و سیما گفت : پنج هزار نظامی (تروريست) آمریکایی در عراق همگی در تیررس ایران خواهند بود و آمریکا بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: اگر آمریکا بخواهد به پاسخ موشکی ایران واکنش نشان دهد و به پایگاههای سپاه پاسداران حمله کند ؛ یقینا این کشور در جبهه های دیگر پاسخ خواهد داد. 
تحلیلگر لبنانی نیز درباره حمله موشکی ایران تصریح کرد ایرانی ها آماده واکنش به هر نوع تحرکات آمریکایی ها هستند اما همه چیز به پاسخ آمریکا بستگی دارد. باید منتظر بود و دید آیا دونالد ترامپ به این حمله پاسخ خواهد داد یا اینکه به معادله یک ضربه در مقابل یک ضربه اکتفا خواهد کرد؟ 
نخست وزیر استرالیا هم با انتشار بیانیه‌ای فوری اعلام کرد از نزدیک در حال ارزیابی آخرین وضع نیروهای نظامی کشورمان در عراق و خاورمیانه هستم.
اسکات ماریسون، نخست وزیر استرالیا که برای پیگیری آتش سوزی های گسترده این کشور ، در جزیره کانگورو در جنوب استرالیا به سر می‌برد با انتشار یک بیانیه فوری ، با ابراز نگرانی از حوادث پیش آمده در پی پاسخ ایران به آمریکا در عراق ، از پیگیری‌های مستمر خود برای ابراز اطمینان از سلامت نیروهای استرالیایی مستقر در عراق و دیگر کشورهای منطقه خبر داد.
وی همچنین با بیان اینکه وزرای امور خارجه و دفاع این کشور را مامور پیگیری مستمر و جدی حادثه پیش آمده کرده است، گفت بعد از دریافت اخبار از وضع نیروهای استرالیایی، آنرا در اختیار مردم نیز قرار خواهد داد.
در حمله موشکی بامداد امروز سپاه پاسداران به۲۰ نقطه حساس  پایگاه ارتش تروریستی آمریکا در عین الاسد عراق ، تعداد قابل توجهی پهپاد و بالگرد منهدم شده است.  همچنین خبرها از به هلاکت رسیدن  حداقل 80 نفر از نظامیان تروریست آمریکایی حکایت دارد.

 


چهار شنبه 18 دی 1398 - 9:0:43