حماس جنبش «فتح» را به «شراکت حقیقی» فراخواند

پنج شنبه 12 دی 1398 - 14:24:17
حماس  جنبش «فتح» را به «شراکت حقیقی» فراخواند

تهران- الکوثر: جنبش فلسطینی حماس در سالروز تأسیس «فتح»، این جنبش را به تحقق وحدت ملی و شراکت حقیقی دعوت کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» پنجاه و پنجمین سالروز تأسیس جنبش فلسطینی «فتح» را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد، این مناسبت فرصتی برای شراکت حقیقی باشد.

بر اساس گزارش «قدس پرس»، «فوزی برهوم» سخنگوی حماس اعلام کرد: امیدواریم این مناسبت و سال جدید میلادی فرصتی برای تأکید بر عمق روابط ملی، عینیت بخشی به وحدت ملی و مقابله با تمام پروژه‌ها و توطئه‌هایی که دنبال هدف گرفتن وحدت ملی، نابودی مسأله فلسطین و از بین بردن هویت آن هستند، باشد.

برهوم تأکید کرد، چالش‌ها و خطرات علیه ملت فلسطین برای همه است و همه باید با اتحاد آنها را پشت سر بگذارند.

وی ادامه داد: این موضوع نیازمند گفت‌وگو برای ایجاد یک راهبرد ملی واحد با هدف تحقق شراکت واقعی و فراهم کردن عوامل ایستادگی ملت ماست تا با آن از حقوق خود دفاع و از منافع و توانایی‌های خود حمایت کنیم.

وی سپس اعلام کرد، تمام گروه‌ها و طیف‌های فلسطینی باید خود را به سطح چالش‌ها و خطرات کنونی علیه مسأله فلسطین و فداکاری‌های ملت آن برسانند ، ملتی که به مقاومت و مبارزه علیه دشمن صهیونیستی برای گرفتن حقوق خود و ایجاد دولت در تمام خاک فلسطین با مرکزیت قدس ادامه داده است.

اگرچه «محمود عباس» به عنوان رئیس جنبش فتح پیشنهاد برگزاری انتخابات عمومی در فلسطین را داده اما پس از  آنکه همه گروه‌های فلسطینی با آن موافقت کردند، وی برگزاری این انتخابات را مشروط به موافقت تل‌آویو با برگزاری انتخابات در قدس کرد که تل‌آویو هم با این موضوع موافقت نکرد. 

اگرچه روابط فتح و حماس از سال ۲۰۰۷ به بعد شاهد بهبود کلی نبوده اما اخیرا همین موضوع انتخابات منجر به تنش دوباره شده است. 


پنج شنبه 12 دی 1398 - 14:22:58