درخواست پاکستان از سازمان همکاری اسلامی برای حمایت از مسلمانان هند

سه شنبه 10 دی 1398 - 11:11:31
درخواست پاکستان از سازمان همکاری اسلامی برای حمایت از مسلمانان هند

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه پاکستان حمایت سازمان همکاری اسلامی از مسلمانان هند را خواستار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شاه محمود قریشی در نشستی خبری در مولتان در ایالت پنجاب پاکستان تاکید کرد : سازمان همکاری اسلامی باید وزرای امور خارجه کشورهای عضو این سازمان را گرد هم آورد و به منظور دفاع از حقوق مسلمانان هند، به قانون جدید شهروندی این کشور ضد مسلمانان  اعتراض کند.
کمیسیون مستقل دایمی حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی بیست و چهارم دسامبر خشونت و کشتار در تظاهرات مسالمت آمیز ضد قانون شهروندی در هند را محکوم کرد.

این کمیسیون از جامعه بین المللی و سازمان ملل خواست به دولت هند فشار آورد تا بندهای تبعیض آمیز این قانون را حذف و استانداردها و معیارهای بین المللی را در برخورد با تظاهرکنندگان رعایت کند.

درخواست پاکستان برای برگزاری نشست فوق العاده وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برای اتخاذ یک موضع مشترک و کاربردی در حمایت از حقوق مسلمانان هند در چارچوب راهبردی است که دولت اسلام آباد به عنوان یک اصل دائمی و خدشه ناپذیر در صدر سیاست خارجی خود قرار داده است.
از زمان لغو خودمختاری کشمیر توسط دولت هند از ماه اگوست گذشته ، دولت پاکستان رایزنی های ویژه ای با کشورهای مختلف برای اعمال فشار بر هند برای توقف سیاست ها یی که حقوق مسلمانان این کشور را بشدت در تنگنا قرار داده آغاز کرده است.

هدف اصلی دولت پاکستان در بین المللی کردن پرونده کشمیر و مقابله با سیاست های ضد اسلامی دولت هند به خصوص قانون جدید شهروندی که امکان اقامت را تنها برای مهاجران غیر مسلمان فراهم می کند ، ایجاد اجماع علیه دهلی نو برای تجدید نظر در سلسله اقداماتی است که با اعمال تبعیض فاحش مذهبی، مسلمانان هند را در شدیدترین شرایط سیاسی و اجتماعی قرار داده است.
به خصوص آنکه در روزهای اخیر دولت هند اعتراض های مسلمانان در قبال قانون تبعیض امیز شهروندی را به خشونت پاسخ داده است که نتیجه آن کشته شدن دهها نفر در اثر تیراندازی مستقیم نیروهای امنیتی این کشور است.

در چنین شرایطی دولت پاکستان  که نگران تشدید خشونت های دولت هند علیه مسلمانان، ادامه کشتار آنان در چارچوب سیاست ضد اسلامی این کشور است خواهان برگزاری نشست فوق العاده وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برای بررسی اقدامات ضد بشری و تبعیضی دولت دهلی نو و اتخاذ یک رویه مشترک در مقابله و محکومیت این اقدامات و سیاست ها از سوی این سازمان است تا فشار جهان اسلام بر هند برای توقف برنامه های ضد اسلامی این کشور تشدید شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 10 دی 1398 - 9:56:56