مستند " فتنه ۸۸ تا فتنه ۹۸ "+فیلم

دو شنبه 9 دی 1398 - 16:32:54
مستند " فتنه ۸۸ تا فتنه ۹۸ "+فیلم

تهران_الکوثر: در سال ۸۸، ۹ دی نماد پای کار بودن مردم شد و در سال ۹۸، چند روز متوالی در استان‌ها و در نهایت روز ۴ آذر در تهران نماد پای کار بودن مردم شد.

تهران- الکوثر: رئیس‌جمهور آمریکا در فروردین سال ۸۸ هم به رهبر معظّم انقلاب نامه نوشته بود و از موضعی نرم خواستار همکاری در عرصه‌های مختلف شد.
مهم‌تر از این، نامه‌ی اوباما به رهبری در بیستم خرداد یعنی دو روز قبل از انتخابات است.
۲۲ خرداد ۱۳۸۸ است و ایران صحنه حضور ۸۴ درصدی مردم ایران در انتخابات که حتی درچند شعب ۱۰۰ درصدی بوده،
پیروزی لبنان در جنگ ۳۳ روزه، ونفوذ منطقه‌ای ایران و این انتخابات که در جهان بی سابقه بود همه چیز را مهیا کرده بود تادر عرصه سیاست داخلی و خارجی ایران یکی از کشور‌های پیروز باشد.
اما ناگهان بایک جمله ورق برمی گردد، میرحسین موسوی قبل از اعلام نتایج انتخابات ادعای پیروزی می‌کند.
نتایج انتخابات آن چیزی نبود که پشت این تریبون گفته شد به همین دلیل بیانیه‌های میرحسین موسوی و سپس مهدی کروبی در نپذیرفتن نتایج انتخابات و ادعای تقلب می‌شود...
از حالا به بعد با ادعای تقلب از جانب موسوی نه جو ایران آرام است و نه اوباما، اوبامای سابق است.
از حالا به بعد امریکا چه از طریق رسانه‌های تازه تاسیس (بی بی سی) و چه از طریق شبکه‌های اجتماعی و چه سواستفاده از ادعای مطرح شده‌ای به نام تقلب آتش بیار معرکه در ایران می‌شود. آمریکایی‌ها حالا بدون نقاب وارد صحنه شده اند.
اما در سطح مسئولین کشوری تلاش می‌شودبا گفتگو و جلسات ابهامات رفع شود. تا کاندیدا‌های مدعی مجاب شوند.
بخشی از این تلاش‌ها توسط وزارت کشور انجام می‌شود.
اما قبل از آن و پیش از انتخابات رهبر انقلاب از آقای موسوی خواسته بودند مراقب گفتار و رفتارش باشد که دشمنان ملّت از آن سوءاستفاده نکنند.
در کتاب فتنه تغلب در خصوص پیام‌های رهبر انقلاب اینگونه آمده است:
در همان ساعات اول پایان انتخابات نیز به او پیغام خصوصی دادند که این را شما دارید شروع میکنید، امّا نمیتوانید تا آخر کنترل کنید. می‌آیند دیگران سوءاستفاده میکنند. همچنین در ملاقات روز یکشنبه ۲۴ خرداد با یادآوری هشدار فوق، از او میپرسند چرا در برابر سوءاستفاده‌ی دشمن موضع نمیگیرید؟
پس ازانتخابات هم با حضور شخص رهبر انقلاب و با حضور نمایندگان کاندیدا‌ها تلاش می‌شوداین اختلاف برطرف شود.
تلاش برای ابهام‌زدایی از ذهن بخشی از نخبگان و رأی‌دهندگان نسبت به درستی نتیجه‌ی انتخابات سال ۸۸ به عمل آمد که ریشه آن در اعتقاد رهبر انقلاب به حق دانستن جامعه داشت.
در تیرماه رهبر انقلاب جلسه‌ی دیگری با جمع محدودی از فضلای قم و به درخواست آن‌ها داشتند. افراد حاضر نکاتی را در رابطه با انتخابات و مسائل مرتبط با آن مطرح میکنند.
ظاهر و باطن برخی کاندیدا‌ها و نمایندگان آن‌ها در جلسات خصوص و علنی متفاوت بود. نماینده‌ی موسوی چهار روز پس از انتخابات و در جلسه‌ی نمایندگان ستاد‌های نامزد‌ها با رهبر انقلاب شهادت داد صندوق‌ها را بیست بار هم که بشمارند، نتیجه‌ی آراء عوض نخواهد شد.
تلاش‌های بسیاری شد از راه استدلال ‏، منطق و گفتگو تا ادعای مطرح شده از مسیر قانونی منحرف نشود.
اما اصرار برمواضع غیرقانونی زمینه ساز فتنه‌ای شد که امریکایی‌ها بر روی آن موج سواری کردند.
اغتشاشی که خسارت سنگینی هم به وجه بین المللی ایران زد و هم تصاویر تلخی برای ایران رقم زد.
اما با افشا شدن ماهیت اصلی مدعیان تقلب در روز عاشورا، حماسه‌ای بانام ۹ دی رقم خورد.
در ۹ دی پروژه امریکایی‌ها که بربستر یک موج به نام تقلب سوار شده بود شکست خورد بستر این پروژه را عوامل داخلی زمینه سازی کردند.
انتشار بیانیه‌های متعددو تحریک مردم و حتی کسانی را که در عاشورای ۸۸ به ساحت اهل بیت توهین کردن، ملت خداجو نامیدند.
همین زمینه ساز خوشحالی امریکایی‌ها شدند.
اما بار دیگری هم همین زمینه سازی دو وجهی در کشور صورت گرفت زمانی که طراحی آشوب در بستر فشار اقتصادی به مردم ایران شکل گرفت.
در آبان ۹۸ که برخی شهر‌ها متاثر از فضای افزایش قیمت بنزین ملتهب می‌شود.
قرار شداین شب‌ها برایشان روز براندازی را به همراه اشته و به دنبال به اصطلاح گسل نظام و ملت بودند.
در این میان دوباره موسوی و کروبی دست به بیانیه شدند و تلاش کردند نظام را در موضع اتهام بنشانند و با همان ادبیات رسانه‌ها و محافل ضدانقلاب شبهه‌پراکنی کنند. موسوی و کروبی بعد از ده سال رافت نظام اسلامی باردیگر باطن حقیقی خود را در همراهی با دشمنان نشان دادند
فتنه‌ی پس از انتخابات ۸۸، ظلم به نظام و مردم بود که افراد داخلی زمینه ساز آن شدند، اما فتنه آبان ۹۸ ظلم مضاعفی بود که تشکیلات خارجی زمینه آن را فراهم کرد، اما سودجویان داخلی آن را ابزاری برای زنده کردن وجهه خود کردن.
در هردو فتنه مردم پای کار بودند. در سال ۸۸، ۹ دی نماد پای کار بودن مردم شد و در سال ۹۸، چند روز متوالی در استان‌ها و در نهایت روز ۴ آذر در تهران نماد پای کار بودن مردم شد.
 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 9 دی 1398 - 15:34:14

عکسهای بیشتر :

دسته بندی :