روزنامه چینی : رزمایش مشترک ایران ، چین و روسیه ، هشداری به آمریکاست 

جمعه 6 دی 1398 - 8:53:10
روزنامه چینی : رزمایش مشترک ایران ، چین و روسیه ، هشداری به آمریکاست 

تهران - الکوثر : روزنامه چینی گلوبال‌تایمز نوشت : رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه در منطقه دریای عمان و شمال اقیانوس هند هشداری به آمریکاست.  

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، گلوبال‌تایمز درباره محل برگزاری رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین نوشت، دریایی عمان منطقه‌ای حساس است که برای انتقال انرژی نقشی حیاتی دارد و اوضاع این منطقه می‌تواند تاثیر زیادی بر اقتصاد و امنیت چین داشته باشد. 
این گزارش با تاکید بر اینکه تقویت راهبرد گشت‌زنی چین در خارج از مرزهایش مساله مهمی است، می‌نویسد، تقویت همکاری‌های نظامی از طریق برگزاری رزمایش‌های مشترک علاوه بر اینکه به حفاظت از کانال‌های انرژی و حمل و نقل منطقه‌ای کمک می‌کند، به اقتصاد، انرژی و امنیت ملی چین نیز کمک خواهد کرد.  
روزنامه گلوبال‌تایمز در گزارش خود نوشته است : رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین نشان می‌دهد، چین و روسیه به عنوان دو قدرت بزرگ جهانی از ایران و توافق هسته‌ای پس از خروج آمریکا از آن حمایت می‌کنند.
نخستین رزمایش دریایی سه‌جانبه ایران، روسیه و چین درچارچوب تقویت و افزایش امنیت تجارت بین‌المللی در شمال اقیانوس هند و دریای عمان از روز جمعه آغاز می‌شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 6 دی 1398 - 8:52:18