واکنش نخست وزیر پاکستان به اقدامات هند

یک شنبه 1 دی 1398 - 18:49:12
واکنش نخست وزیر پاکستان به اقدامات هند

تهران - الکوثر : نخست‌وزیر پاکستان در واکنش به شلیک‌های مداوم از سوی مرزبانان هندی علیه مناطق مسکونی پاکستان در خط کنترل کشمیر ، دهلی‌نو را به اقدام متقابل تهدید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «عمران‌خان» گفت؛  حملات اخیر  نظامیان هندی علیه برخی از مناطق پاکستان در خط کنترل کشمیر  با هوشیاری مرزبانان پاکستانی به طور  کامل دفع شده است.

نخست وزیر پاکستان افزود  حملات نظامیان هندی به‌ سوی مناطق خط کنترل کشمیر پاکستان پس از استقرار سامانه‌های جدید موشکی در این منطقه  افزایش یافته است . 

تنش میان هند و پاکستان پس از تصمیم دولت هند برای لغو اختیارات ویژه در جامو وکشمیر و تغییر ترکیب جمعیتی این منطقه افزایش یافته است.  

واکنش تند عمران خان به شلیک های نیروهای هندی به مناطق مسکونی پاکستان در خط حائل کشمیر از سیاست دولت این کشور برای برخورد قاطع و محکم با اقدامات تحریک آمیز هند در نقض حاکمیت ملی وتمامیت ارضی پاکستان حکایت دارد.
پس از لغو خود مختاری کشمیر توسط دولت هند در چند ماه گذشته تنش ها در روابط دهلی نو و اسلام آباد به طور فزاینده ای افزایش یافته است.

البته دولت هند در چار چوب سیاست خود ضد مسلمانان این کشور علاوه بر لغو خود مختاری کشمیر ضمن ایجاد محدودیت هایی برای برگزاری آئین های مذهبی آنان ، به تازگی هم با ارائه لایحه جنجال برانگیز شهروندی اقدامات خود علیه جامعه مسلمانان را به شدت افزایش داده است.
در این لایحه دولت هند در رویکردی تامل برانگیز و با هدف اعمال تبعیض مذهبی اعلام کرده که تنها مهاجران غیر مسلمان امکان دریافت مجوز اقامت در این کشور را دارند که این مسئله به بروز اعتراض های گسترده داخلی و واکنش های منفی منطقه ای و بین المللی منجر شده است.

در شرایطی که اقدامات هند علیه مسلمانان با حساسیت و واکنش های تند مردم و مقامات پاکستان روبرو شده است و تنش ها در مناسبات دو کشور تشدید شده است ، اقدام نیروهای هندی در شلیک به مناطق مسکونی پاکستان به گسترش مناقشه بین ِ آنان تبدیل شده است.
سخنان نخست وزیر پاکستان درباره انکه کشورش به حملات نظامیان هندی در خط حائل کشمیر پاسخ متقابل خواهد داد از سیاست فعال اسلام اباد در قبال هر گونه تعرض به خاک این کشور حکایت دارد.
با توجه به آنکه به تازگی ارتش هند سامانه ای موشکی در خط حائل کشمیر مستقر کرده است ، مقامات پاکستان حملات جدید نظامیان آن کشور را ناشی از آرایش جدید نظامی هند در این منطقه می دانند که پشتوانه آنان در این عرصه سامانه موشکی جدیدی است که در مرز دو کشور مستقر کرده است.
به نظر میرسد ادامه حملات نظامیان هندی به خاک پاکستان می تواند به درگیری محدود احتمالی بین نیروهای دو کشور منجر شود که برای امنیت منطقه خطرناک خواهد بود.

اقدامات تحریک آمیز هند در گلوله باران مناطق مسکونی پاکستان در خط حائل کشمیر در حالی است که دولت این کشور در ماه های اخیر بارها بر آمادگی خود برای گفتگو با دهلی نو برای حل تنش در روابط دو کشور تاکید کرده است که مقامات هندی همچنان در مسیر  تشدید تنش گام برمی دارند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 1 دی 1398 - 15:24:15