تاکید رئیس جمهوری ایران بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های دنیای اسلام

پنج شنبه 28 آذر 1398 - 18:2:38
تاکید رئیس جمهوری ایران بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های دنیای اسلام

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اتحاد و همدلی می‌تواند به توسعه کشورهای اسلامی و رفع مشکلات مسلمانان کمک کند، بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های فراوان دنیای اسلام تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران روز پنجشنبه در نشست جمع‌بندی میزگرد توسعه و چالش‌های جهان اسلام در اجلاس کوآلالامپور 2019 با ابراز تاسف از وجود برخی اختلافات دینی و مذهبی در دنیای اسلام، خاطرنشان کرد: مسلمانان باید با اتحاد در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کنند.  

روحانی با اشاره به ضرورت توسعه علم و دانش و فناوری در کشورهای اسلامی، گفت: هوشیاری نسل جوان و دانش و آگاهی بیشتر، مانع اقدامات مخرب دشمنان برای ایجاد تفرقه و شکاف در میان مسلمانان می‌شود. 

رئیس جمهوری اسلامی ایران پیش‌ از نشست جمع‌بندی، همکاری‌ در حوزه‌های مالی و بانکی، فناوری‌های نوین، تجارت، گردشگری و حوزه فرهنگی و اجتماعی را از ظرفیت‌های همکاری و هم‌افزایی کشورهای اسلامی عنوان کرده بود. 

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: اسلام در پی برخورد و جنگ تمدن‌ها نیست بلکه تمدن اسلام، تمدن تحمل دیگران، دعوت از دیگران و همزیستی با دیگران است.

روحانی با بیان اینکه نگرش‌های افراطی و تفریطی بهای بسیار سنگینی بر جوامع اسلامی تحمیل کرده است، تصریح کرد: متأسفانه تقلید کامل از الگوهای غربی و بی‌توجهی به سنت‌های ملی و باورهای دینی، مانع پیشرفت و توسعه برخی جوامع اسلامی شده است.

رئیس جمهوری ایران، همکاری‌ در حوزه‌های مالی و بانکی، فناوری‌های نوین، تجارت، گردشگری و حوزه فرهنگی و اجتماعی را از زمینه‌های همکاری اقتصادی و هم‌افزایی کشورهای اسلامی برشمرد.

روحانی همچنین با تاکید بر ضرورت تاسیس «مجمع توسعه اسلامی» برای اعتلای جوامع مسلمان، تصریح کرد: این اقدام، آرمان‌های مشترک همه مسلمان‌ها را دنبال خواهد کرد و هرگز علیه مصالح هیچ مسلمانی یا هیچ جامعه اسلامی حرکت نخواهد کرد. 

اجلاس سران کوالالامپور 2019 صبح امروز (پنج شنبه) با حضور روسای جمهور ایران و ترکیه، نخست وزیر مالزی و امیر قطر و صدها تن از شخصیت ها و نخبگان کشورهای اسلامی در مالزی آغاز شد.

یافتن راه حل‌های جدید و کارآمد برای مهمترین مشکلات جهان اسلام و کمک به بهبود امور مسلمانان از جمله اهداف این اجلاس اعلام شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 28 آذر 1398 - 17:14:35