تاکید نخست وزیر مالزی بر مقابله با اسلام هراسی

پنج شنبه 28 آذر 1398 - 15:15:51
تاکید نخست وزیر مالزی بر مقابله با اسلام هراسی

تهران - الکوثر : نخست وزیر مالزی در "اجلاس سران کوالالامپور 2019" بر مقابله با اسلام هراسی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، "ماهاتیر محمد" در این اجلاس که میزبان برخی از سران جهان اسلام است، اظهار امیدواری کرد: این اجلاس دستاوردهای خوبی برای مسلمانان داشته باشد و راه را برای کارهای اساسی در جهت بهبود امور آنها هموار کند.

نخست وزیر مالزی افزود: باید راهی برای رفع کاستی ها و وابستگی خود به غرب پیدا کنیم تا از خود در برابر دشمنان اسلام محافظت کنیم.

اجلاس سران کشورهای اسلامی ( کوآلالامپور 2019) صبح پنجشنبه  با حضور حسن  روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و سران کشورهای مالزی، ترکیه و قطر و صدها تن از شخصیت ها و نخبگان کشورهای اسلامی در مرکز همایش های بین المللی شهر کوالالامپور پایتخت مالزی آغاز شد.

سخنان نخست وزیر مالزی در خصوص لزوم مقابله با اسلام هراسی در اجلاس کوالالامپور که شماری از رهبران و شخصیت های کشورهای جهان اسلام در آن شرکت دارند ،از یک ضرورت بزرگ  برای کشورهای اسلامی حکایت دارد.

کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا درچارچوب سیاست های  خود دربیش از یک دهه گذشته با ترویج اسلام هراسی تلاش می کنند که برنامه های خود را برای تحت فشار قرار دادن کشورهای اسلامی  به پیش ببرند که این مسئله موجب بروز برخی نگاه های منفی به مسلمانان در مناطق مختلف جهان شده است.

کشورهای غربی در رهگذر روند به اصطلاح مبارزه با  با تروریسم  و تدوین قوانین در این زمینه،عملا مسلمانان را هدف این برنامه تهاجمی خود قرار داده اند.

این کشورها که خود بانی اصلی شکل گیری گروه های ترویستی از جمله داعش درمنطقه غرب آسیا هستند اقدامات مرگبار تروریستی این گروه ها را به پیروان اسلام نسبت می دهند و از این طریق سیاست اسلام ستیزانه خود را به منظور ارائه چهره ای خشن از مسلمانان به پیش می برند.

 «مسعود شجره» رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در بریتانیا می گوید،

اسلام هراسی بخشی از واقعیت نگران کننده در جامعه بریتانیا است، رسانه ها و سیاستمداران عامل افزایش اسلام هراسی هستند. آنها اسلام هراسی را دستمایه خود قرار داده و قوانین ضد تروریستی را به اسلام و مسلمانان گره می زنند تا اسلام هراسی را مشروع سازند و فرهنگ آن را نهادینه کنند.        

اظهارات نخست وزیر مالزی درباره ضرورت مقابله با اسلام هراسی در حالی است که یکی از اهداف  مهم اجلاس کوالالامپور هم اندیشی و تبادل نظر درباره راههای مقابله با سیاست اسلام ستیزانه غرب است که در صدد  بدبینی و نفرت پراکنی علیه مسلمانان است.

ماهاتیر محمد که معمار توسعه مالزی لقب گرفته است،بسیار تمایل دارد که ظرفیت های موجود اقتصادی در بین کشورهای اسلامی برای کمک متقابل و به اشتراک گذاری توانایی ها برای کاهش وابستگی به کشورهای غربی بکا گرفته شود تا از طریق با رشد و توسعه جهان اسلام،نوعی ظرفیت مضاعف برای مقابله با اسلام هراسی دشمنان به وجود آید.

به نظر میرسد،گام اول برای مقابله با اسلام هراسی غرب،پالایش جهان اسلام از وجود برخی بازیگران است که  تروریسم را ابزاری برای جنگ نیابتی خود در منطقه قرار داده اند که این اقدامات ضمن دامن زدن به تنش و درگیری در کشورهای اسلامی موجب سو استفاده دشمنان در مسیر ایجاد بدبینی و ترس ازاسلام شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 28 آذر 1398 - 13:31:30