واقعیتی که از نظر سخنگوی دولت باید به مردم گفته می‌شد ولی نشد!

شنبه 23 آذر 1398 - 14:26:55
واقعیتی که از نظر سخنگوی دولت باید به مردم گفته می‌شد ولی نشد!

تهران- الکوثر: «علی ربیعی» سخنگوی دولت در یادداشتی در روزنامه «ایران» از ضرورت اقناع افکار عمومی درباره واقعیت تحریم ها علیه ایران سخن گفت، ضرورتی که به دلایلی مسکوت گذاشته شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بخش هایی از یادداشت آقای ربیعی در روزنامه «ایران» چنین است: امروز من معتقدم ما اشتباه کردیم، باید مسأله تحریم را برای مردم به‌طور شفاف تبیین می‌کردیم، اما به‌دلیل عدم سوءاستفاده دشمنان امکان تشریح وضعیت را برای مردم نداشتیم و نتیجه اینکه مخالفان دولت آن را دستمایه اتهامات ناروا علیه دولت قرار دادند.

مخالفان دولت از تحریم‌ها خشنودند که دولت تحت فشار قرار می‌گیرد، مخالفان نظام خشنودند که تحریم‌ها نظام را هدف قرار می‌دهد و حتی گروه‌های وابسته به آمریکا می‌گویند «مردم در خیابان‌ها علیه تحریم شعار نمی‌دهند، بلکه علیه نظام شعار می‌دهند» و مایک پمپئو و برایان هوک نیز مطالبی به همین مضمون بیان کردند.  ناآرامی‌های آبان و موج سواری مخالفان دیرین ما و دنباله روهای آمریکا در کنار دولت آمریکا یک بار دیگر و به هولناک‌ترین شکل، خطای رویکرد کتمان و انکارگرایانه در قبال تحریم‌ها را نشان داد. باید از این حوادث تلخ درس گرفت و برمبنای «سیاست حقیقت» حقایق تحریم‌ها را به ملت گفت و توافق اجتماعی جدیدی با ملت منعقد کرد.

سخنگوی دولت افزود: رخدادهای تلخ اخیر محصول سیاست غلط اطلاع‌رسانی (در حقیقت «اطلاع نرسانی») درباره تحریم‌ها بود. باید به سؤال «برای چه تحریم می‌شویم» و تحریم چیست پاسخ داد. در غیر اینصورت همه فجایعی که تحریم برسر ایران می‌آورد به جانب حاکمیت فرافکنی خواهد شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 23 آذر 1398 - 14:22:26