پیش شرط دولت وفاق ملی لیبی برای آتش‌بس در این کشور

جمعه 15 آذر 1398 - 13:19:51
پیش شرط دولت وفاق ملی لیبی برای آتش‌بس در این کشور

تهران - الکوثر : دولت وفاق ملی لیبی روز پنجشنبه با برقراری آتش‌بس در این کشور پیش از عقب‌نشینی نیروهای گروه موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی "خلیفه حفتر" از طرابلس، پایتخت مخالفت کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، فائز السراج نخست وزیر دولت وفاق لیبی در دیدار با سفیر اتحادیه اروپا و سفیر آلمان در لیبی تصریح کرد، دولتش به توافق سیاسی لیبی به عنوان مرجعی اصلی برای هرگونه گفت‌ وگو یا توافق بر اساس قطعنامه های شورای امنیت پایبند است اما برقراری آتش بس در این کشور منوط به خروج نیروهای حفتر از طرابلس خواهد بود. 

در روزهای اخیر درگیری ها میان نیرو‌های گروه موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی "خلیفه حفتر" و نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در حومه طرابلس، پایتخت به اوج خود رسیده است. 

گروه موسوم به ارتش ملی لیبی که سال‌ها با حمایت عربستان، مصر، امارات و برخی کشورهای غربی بر شرق لیبی سیطره داشت، طی چند ماه اخیر به سمت شمال این کشور پیشروی کرده است. حفتر چهارم آوریل سال جاری میلادی به نظامیان تحت امر خود  فرمان داد به طرابلس پایتخت لیبی، حمله کنند. 

این اقدام "حفتر" از سوی جامعه جهانی محکوم شده است.

از زمان آغاز این حمله تاکنون بیش از  1090 نفر در طرابلس کشته و دستکم 5700 نفر نیز زخمی شده‌اند. 

لیبی از زمان انقلاب 2011 مردم این کشور که به سرنگونی حکومت "معمر قذافی" دیکتاتور معدوم لیبی منجر شد، با مداخله آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و منطقه درگیر خشونت و بی ثباتی سیاسی شده است. ­ 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 15 آذر 1398 - 12:51:37

دسته بندی :