پنتاگون: پایان عقب نشینی نظامیان آمریکایی از شمال شرق سوریه

پنج شنبه 14 آذر 1398 - 14:38:38
پنتاگون: پایان عقب نشینی نظامیان آمریکایی از شمال شرق سوریه

تهران- الکوثر: وزیر دفاع آمریکا ضمن تأکید بر این که عقب‌نشینی نظامیان این کشور از شمال شرقی سوریه به اتمام رسیده است گفت که احتمالاً 600 نظامی آمریکایی در باقی مناطق سوریه مستقر خواهند شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که آمریکا عقب‌نشینی نظامیان خود از شمال شرقی سوریه را به اتمام رسانده است و بعد از کاهش نیروهای نظامی، حدود 600 نظامی آمریکایی در یک وضعیت پایدارتر در باقی مکان‌های سوریه مستقر می‌شوند.

رئیس پنتاگون تصریح کرد که تعداد نظامیان آمریکایی باقیمانده در سوریه برای آینده‌ای قابل پیش‌بینی حدود 600 نظامی خواهند بود و توضیح داد: «(نظامیان آمریکایی) تقریباً حدود همین تعداد (600 نظامی) خواهد بود. اما اگر شاهد رخدادهایی باشیم...می‌توانیم کمی این تعداد را افزایش دهیم».

اسپر روز گذشته (چهارشنبه) در حین پرواز از نشست ناتو در اطراف لندن، چنین اظهاراتی را به خبرگزاری رویترز، مطرح کرد و گفت در صورتیکه همپیمانان اروپایی آمریکا همکاری بیشتری در مأموریت سوریه داشته باشند، ممکن است تعداد نظامیان آمریکایی در سوریه از این میزان کمتر باشند.

وی در این خصوص گفت: «ائتلاف بار دیگر در این خصوص گفت‌وگوهای زیادی انجام می‌دهد. می‌توانیم بررسی کنیم که آیا همپیمانان خواستار اعزام نظامی (به سوریه) هستند یا خیر. اگر یک کشور همپیمان، یک کشور ناتو، تصمیم بگیرد 50 نیرو به ما بدهد ممکن است، ما 50 نظامی (آمریکایی) را کاهش دهیم». 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 14 آذر 1398 - 14:37:57