تاکید نخست وزیر ژاپن بر حمایت از برجام

چهار شنبه 13 آذر 1398 - 7:57:41
تاکید نخست وزیر ژاپن بر حمایت از برجام

تهران - الکوثر : آبه شینزو نخست وزیر ژاپن تاکید کرد توکیو همچنان از برجام حمایت می کند و برای حل مشکلات این قرارداد بین المللی به نقش دیپلماتیک خود ادامه خواهد داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «آبه شینزو» روز سه‌شنبه در دیدار «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران با اشاره به سفر اخیر خود به تهران و دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری اسلامی ایران ، از استمرار مشورت های سیاسی بین دو کشور استقبال کرد.
معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران نیز با تقدیم پیام «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران به نخست وزیر ژاپن گفت: در صورت برداشته شدن تحریم‌ها، ایران آمادگی دارد به اجرای کامل برجام بازگردد.
عراقچی همچنین با اشاره به طرح "صلح هرمز" که از سوی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل ارایه شد، گفت: ایران به منظور حفظ امنیت و صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، همه کشورهایی را که از تحولات خلیج فارس و تنگه هرمز متأثر می‌شوند به حمایت از ائتلاف امید یعنی" ابتکار صلح هرمز" دعوت می‌کند.
«سید‌‌عباس‌ عراقچی» معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران برای برگزاری بیست و هشتمین نشست کمیته مشورتی سیاسی معاونان وزیران امورخارجه ایران و ژاپن و شرکت در اولین همایش گفت‌وگوی جهانی روز دوشنبه وارد توکیو شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 13 آذر 1398 - 7:52:57