توصیه پژوهشگر اسلامی به جوانان عراقی در زمینه مبارزه با فساد +فیلم

دو شنبه 11 آذر 1398 - 18:10:49

تهران- الکوثر: پژوهشگر ارشد اسلامی بر ضرورت رشد آگاهی سیاسی و بصیرت در جامعه عراق به منظور دستیابی جوانان این کشور به اهدافشان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، استاد اسد محمد قصیر در برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهانی الکوثر گفت: ایجاد تغییر در جامعه برعهده جوانان است... رهبران امت موظف به اجرای اصلاحات هستند ولی آنها صرفا زمانی می توانند اصلاحات انجام دهند که جوانان با آنان هم پیمان شوند.

این استاد برجسته حوزه با اشاره به تحولات اخیر در عراق افزود: جوانان هدف دارند و شناخت هدف نیازمند بصیرت است. مثلا در عراق، هدف، ایجاد تحول در جهت اصلاح جامعه و از بین بردن فسادی است که آمریکایی ها و متحدانشان و سیاستمداران فاسد در عراق پایه گذاری کرده اند... اما آیا از بین بردن دارایی های کشور و نابود کردن اموال عمومی، راه درستی برای ایجاد اصلاحات است؟ کسانی که دست به چنین اقداماتی می زنند در واقع به دنبال برقراری عدالت از طریق ظلم هستند و از راه باطل، حق را می جویند و با شرارت به دنبال خیر و نیکی هستند.

شیخ اسد محمد قصیر حمله برخی افراد در عراق به مراقد را زشت ترین نوع ظلم در حق کسی که توانایی دفاع از خود را ندارد توصیف و آن را با حمله داعش به مقبره ها و حمله وهابیون به مقبره ها مقایسه کرد و گفت: به همین علت ما بر برخورداری از بصیرت تاکید می کنیم زیرا کسی که بصیرت داشته باشد دست به چنین کارهایی نمی زند. کسی که بصیرت دارد به اموال دولتی و عمومی و اموال مردم آسیب نمی رساند و به نیروهای دولتی حمله نمی کند مگر آن که مورد حمله آنان قرار گیرد و به مراقد حمله نمی کند.

شیخ اسد در عین حال تاکید کرد: بخش اعظم کسانی که اکنون در میدان های اعتراض در عراق حضور دارند، اعتراضشان بحق است و با اعتراض مسالمت آمیز خود، راه درست را انتخاب کرده اند. جوانان عراقی باید علیه فساد و علیه آمریکا شعار دهند زیرا آمریکا فساد را در کشورشان پایه گذاری کرد. بصیرت این است که ریشه فساد و دشمن شماره یک عراق را بشناسیم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 11 آذر 1398 - 18:10:39