واکنش مسئولان و گروههای عراقی به تهدیدات علیه آیت الله سیستانی

پنج شنبه 7 آذر 1398 - 8:40:51
واکنش مسئولان و گروههای عراقی به تهدیدات علیه آیت الله سیستانی

تهران - الکوثر : در پی تهدیدات برخی از عناصر مسلح تروریستی علیه مرجعیت عالیقدر عراق در شهر نجف اشرف، گروه ها و سازمان های مختلف این کشور آمادگی خود را برای دفاع از مرجعیت دینی اعلام کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ابومهدی المهندس معاون سازمان بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی" در واکنش به تهدید برخی از عناصر تروریستی مبنی بر هدف قرار دادن محل اقامت آیت الله سید "علی سیستانی" از مراجع عالیقدر شیعیان این کشور، در بیانیه‌ای تاکید کرد : تمامی یگان های حشد الشعبی تحت فرمان مرجعیت دینی عراق هستند. 

"المهندس" در این بیانیه تصریح کرد : دستی که در پی اهانت به مرجعیت دینی عراق باشد ، قطع خواهد شد. 

"قیس الخزعلی" دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق هم در پی ناآرامی استان نجف با اعلام آمادگی برای محافظت از آیت الله "سیستانی" در توییتر نوشت: افرادی که فکر می کنند به مرجعیت عالیقدر عراق می توانند صدمه بزنند، سخت در توهم هستند. 

استان نجف عراق روز چهارشنبه شاهد تشدید درگیری‌ها و حملات اغتشاشگران به مراکز مختلف بود.

استانداری نجف چهارشنبه شب در پی تشدید درگیری‌ها و اعتراض‌ها در این استان مقررات منع آمد و شد اعلام کرد.

برخی از استان های عراق  از جمله نجف در هفته های اخیر شاهد برگزاری تظاهرات در اعتراض به وضعیت نامناسب خدمات عمومی، نبود فرصت های شغلی و فساد اداری هستند اما این اعتراضات در روزهای اخیر به سمت خشونت رفته و ده‌ها کشته و زخمی داشته است.

شواهد نشان می‌دهد  تظاهرات در عراق خودجوش نبوده و بیگانگان  در شکل گیری آن نقش داشته‌اند.

گردان‌های حزب‌ الله عراق اخیرا اعلام کرد، دولت آمریکا  و رژیم صهیونیستی به علت نارضایتی از سیاست‌ های بغداد، در ناآرامی‌ های اخیر عراق دست دارند.

رئیس پلیس استان بصره عراق هم تصریح کرد، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و امارات برای بر هم زدن آرامش و ثبات در عراق تلاش می کنند.

شماری از نیروهای سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد العشبی) برای محافظت از بخش قدیمی و دفاتر مراجع شهر نجف وارد این شهر شدند.  
دبیر کل جنبش بابلیون در عراق نیز تعدی به مرجعیت دینی را به منزله تجاوز به کشور دانست و از آمادگی این جنبش برای دفاع از مرجعیت خبر داد.
ریان الکلدانی در بیانیه ای تاکید کرد : با نیروهای مستقر در نجف اشرف در ارتباطیم, به آنان اعلام کرده ایم برای دفاع از مرجعیت عظام آماده ایم و در این زمینه می توانید به فرزندانتان در جنبش بابلیون اعتماد کنید. 
وی افزود : هر گونه تعرض به مقام مرجعیت, تعرض به کشور به شمار می آید در نتیجه در این زمینه به عناصر نفوذی و تبهکار هشدار می دهیم. 
الکلدانی افزود : مقدسات و مراجع خط قرمز ما به شمار می آیند و کسانی که در پی عبور از این خطوط باشند, آنان را زیر پا خواهیم گذاشت. 

نماینده پارلمان عراق و رئیس فراکسیون پشتیبانی ملی (السند الوطنی) از آمادگی خود برای دفاع از مرجعیت دینی عراق خبر داد. 
احمد الاسدی با بیان اینکه آماده ایم تا دژ دفاعی برای تمامی مراجع دینی در کشور باشیم, افزود : جسم و جانمان را فدای مرجعیت می کنیم.
وی که در واکنش به حوادث شب گذشته نجف اشرف سخن می گفت افزود, به دلیل نگرانی هایی که وجود دارد, چون ممکن است برخی عوامل نفوذی از اتفاقات پیش آمده سوء استفاده کنند, آمادگی خود را برای دفاع از مرجعیت و رهبری دینی, یعنی آیت الله سید علی سیستانی و دیگر مراجع عظام تقلید اعلام می کنیم. مرجعیت خط قرمز است و همه ما فدایی کشور و مرجعیت دینی هستیم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

 


پنج شنبه 7 آذر 1398 - 7:51:52