تل‌آویو مدعی سفر دومین هیأت روزنامه‌نگاران عرب به فلسطین اشغالی شد

چهار شنبه 6 آذر 1398 - 17:21:22
تل‌آویو مدعی سفر دومین هیأت روزنامه‌نگاران عرب به فلسطین اشغالی شد

تهران- الکوثر: وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد هیأتی از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران از چند کشور عربی به فلسطین اشغالی سفر کرده‌اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، هیأتی از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ارشد از کشورهای عربستان سعودی، کویت، مصر و عراق به فلسطین اشغالی سفر کرده و مهمان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی بودند.

به نوشته وبگاه روزنامه «جروزالم پست» این افراد که از هفته گذشته در سفری پنج روزه به فلسطین اشغالی وارد شدند، در دیدار با مقامات وزارت خارجه رژیم اسرائیل از تمایل برخی از کشورهای خود برای آغاز رابطه دیپلماتیک با تل‌آویو گفتند.

«حسن کعبیه» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی که نشست با این روزنامه‌نگاران عرب را هدایت کرده بود، مدعی شد: «هدف من آوردن افرادی به اینجاست تا اسرائیل واقعی را ببینند؛ چیزی که هست، نه از طریق رسانه‌های اجتماعی یا تلویزیون».

اعضای این هیأت، که به ادعای صهیونیست‌ها دومین گروه از اصحاب رسانه‌های عربی بودند که به فلسطین اشغالی سفر کرده‌اند، نخواستند هویتشان فاش شود.

کعبیه مدعی است سفر این گروه‌های رسانه‌ای کوچک می‌تواند اثر بزرگی بگذارد زیرا این افراد در کشورهای خودشان بخوبی شناخته شده هستند و می‌توانند دولت‌ها و مردم خود را به سمت روابط بهتر با رژیم صهیونیستی سوق دهند.

بر این اساس، هیأت مذکور با «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم اسرائیل نیز دیداری دو ساعته داشته و از پارلمان رژیم صهیونیستی، قدس اشغالی و تل‌آویو نیز بازدید کرده‌اند.

اوایل مرداد امسال بود که تل‌آویو ادعا کرد هیأتی از روزنامه‌نگاران عرب به فلسطین اشغالی سفر کرده‌اند. این خبر با محکومیت از سوی مجامع مختلف عربی از جمله اتحادیه‌های روزنامه‌نگاران عراقی و اماراتی مواجه شد.


چهار شنبه 6 آذر 1398 - 16:21:13