تحریم آمریکا مانع تهیه دارو برای قربانیان شیمیایی

سه شنبه 5 آذر 1398 - 13:22:1
تحریم آمریکا مانع تهیه دارو برای قربانیان شیمیایی

تهران - الکوثر : معاون وزیر امور خارجه کشورمان در نشست کنفرانس اعضاء کنوانسیون سلاح های شیمیایی گفت تحریم ها باعث شد تا تهیه دارو و دیگر نیازهای ضروری پزشکی قربانیان سلاحهای شیمیایی با مشکل مواجه شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، غلامحسین دهقانی در بیست و چهارمین نشست کنفرانس سالانه اعضاء کنوانسیون سلاح های شیمیائی ، ضمن یادآوری سی و دومین سالگرد حملات شیمیائی رژیم صدام برعلیه غیر نظامیان کشورمان در سردشت و بیست و دومین سالگرد لازم الاجرا شدن کنوانسیون بین المللی سلاح های شیمیائی، کمک های بین المللی به قربانیان حملات شیمیائی را ناچیز دانست و در این زمینه تحریم های یک جانبه آمریکا را غیر انسانی و شرم آور خواند. 

دکتر غلامحسین دهقانی معاون حقوقی – بین المللی وزارت امورخارجه کشورمان در سخنرانی خود ضمن یادآوری سی و دومین سالگرد حملات شیمیائی رژبم صدام برعلیه غیر نظامیان کشورمان در سردشت و بیست و دومین سالگرد لازم الاجرا شدن کنوانسیون بین المللی سلاح های شیمیائی، کمک های بین المللی به قربانیان حملات شیمیائی را ناچیز دانست و در این زمینه تحریم های یک جانبه آمریکا را غیر انسانی و شرم آور خواند. تحریم هائی که در مسیر تهیه دارو و دیگر نیازهای ضروری پزشکی قربانیان سلاحهای شیمیائی ایجاد مشکل کرده است. وی از جامعه بین المللی درخواست کرد تا با این تحریم ها که تروریسم اقتصادی بشمار آمده و نقض آشکار کنوانسیون بین المللی منع سلاح های شیمیائی است، مقابله نمایند.

دهقانی همچنین خواهان تلاش های هرچه بیشتر کشورهای عضو سازمان برای کمک به مصدومین شیمیائی از محل صندوق کمک های داوطلبانه به قربانیان شیمیائی شد.  

وی بر ضرورت مقابله اعضاء با اقدامات آمریکا در جلوگیری از انتقال مواد و تجهیزات شیمیائی از جمله مواد اولیه دارویی به کشورهای عضو به عنوان جنایت علیه بشریت، تاکید کرد.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 5 آذر 1398 - 10:25:32