لاوروف: گئر پدرسون در کار کمیته قانون اساسی سوریه دخالت نکند

دو شنبه 4 آذر 1398 - 17:27:29
لاوروف: گئر پدرسون در کار کمیته قانون اساسی سوریه دخالت نکند

تهران- الکوثر: وزیر خارجه روسیه به فرستاده سازمان ملل در امور سوریه هشدار داد که در کار کمیته قانون اساسی سوریه دخالت نکند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، امروز دوشنبه، در کفنرانس مطبوعاتی  با همتای نپالی، گئر پدرسون فرستاده سازمان ملل در امور سوریه را از دخالت در کار کمیته قانون اساسی سوریه برحذر داشت.

به گزارش وبگاه تلویزیون خبری «روسیا الیوم»،‌ وزیر روسی گفت: «خطر دخالت‌های خارجی و تحمیل راه‌ حل‌ها از خارج بر سوری‌‌ها وجود دارد. همکاران ما در سازمان ملل، از جمله دبیر کل و گئر پدرسون فرستاده‌ی ویژه او در امور سوریه باید چنین تلاش‌هایی را با قاطعیت متوقف کنند».

لاوروف گفت، برگزاری یک دیدار با پدرسون پیش از پایان سال جاری دور از ذهن نیست. وزیر خارجه روسیه افزود، در صورت شکل‌گیری این دیدار به فرستاده سازمان ملل به او خواهد گفت که تنها به امور محوله پایبند باشد و احترام به تمامی طرف‌ها را بدون استثنا تضمین کند، این یک اصل است که سوری‌ها خود به توافق برسند و اجازه‌ ندهند که کسی در این فرایند دخالت دخالت کند».

وزیر خارجه روسیه در ادامه افزود: «و به ویژه نباید این چنین اقدام‌هایی [مداخله‌جویانه] از جانب خود دفتر نماینده ویژه سازمان ملل» صورت بگیرد. لاوروف در ادامه تاکید که «بر اساس اصل تاکیده شده در منشور سازمان ملل مبنی بر نمایند‌گی جغرافیایی عادلانه باید تعادل جغرافیایی در کادر کارمندان دفتر فرستاده‌ سازمان ملل برقرار شود».

لاوروف در ادامه هشدار داد که بسیاری «می‌خواهند [کار تدوین] قانون اساسی سوریه شکست بخورد» تا با به بهانه آن تحرکات مشکوک خود را توجیه کنند. از جمله این تحرکات می‌توان به «بالا گرفتن دخالت‌های بالقوه» در امور سوریه اشاره کرد که هدف آن‌ها تغییر نظام است.

دور دوم نشست‌های هیأت تدوین قانون اساسی سوریه، امروز دوشنبه، در ژنو آغاز به کار کرد. اعضای کمیته مرکزی این هیأت، امروز دومین جلسه خود را در ژنو آغاز کرده‌اند.


دو شنبه 4 آذر 1398 - 17:27:8