رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت در سمنان

جمعه 1 آذر 1398 - 13:17:43
رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت در سمنان

تهران - الکوثر : رزمایش مشترک پدافند هوایی «مدافعان آسمان ولایت 98» با اعلام رمز «یا محمد رسول الله(ص)» توسط فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ایران به یگان‌های عملیاتی حاضر در رزمایش ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، رزمایش مشترک پدافند هوایی «مدافعان آسمان ولایت 98» در منطقه‌ای به وسعت 416 هزار کیلومتر مربع در منطقه عمومی سمنان، شرق استان تهران در حال برگزاری است. 

مراحل گسترش و استقرار سامانه‌های پدافندی حاضر در رزمایش با تاکید بر واکنش سریع نیروهای مدافع و توانایی جابجایی سریع سامانه‌های موشکی، راداری و توپخانه‌ای پس از انجام عملیات، برقراری ارتباط اَمن و چند لایه میان سامانه‌های پدافندی، اقدامات مهندسی رزمی و پدافند غیر عامل برای استتار و اختفای سامانه‌ها و تجهیزات و فریب دشمن از مهمترین اقدامات انجام شده در مرحله نخست رزمایش پدافند هوایی «مدافعان آسمان ولایت 98» است. 

انجام پروازهای اطلاعاتی و شناسایی با سرنشین و بدون سرنشین در منطقه عمومی رزمایش، تهاجم هواپیماهای شکاری به منطقه رزمایش و انجام اقدام تاکتیکی و دفاعی هواپایه بر علیه هواگردهای مهاجم تحت هدایت شبکه یکپارچه پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران، از دیگر اقدامات انجام شده در این مرحله از رزمایش بود. 

همچنین انجام عملیات سوختگیری هوایی بر فراز منطقه رزمایش با هدایت افسران کنترل شکاری پدافند هوایی، تمرین مراحل دفاع هوایی شامل کشف، شناسایی، رهگیری، درگیری و اصابت الکترونیکی سامانه‌های پدافند هوایی در این مرحله از رزمایش تمرین شد.

امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ایران روز گذشته (پنجشنبه) در حاشیه این رزمایش با بیان اینکه منطقه این رزمایش، شبیه‌سازی منطقه عمومی خلیج‌فارس به خصوص تنگه هرمز است، خاطرنشان کرد: همه تجهیزات و سامانه‌هایی که نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای کشف، شناسایی و درگیری در خلیج‌فارس و تنگه هرمز استفاده می‌کند در این میدان حاضر است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 1 آذر 1398 - 13:15:32