تاکید رئیس جمهور بر حمایت از مردم یمن در دیدار سفیر جدید این کشور

سه شنبه 28 آبان 1398 - 14:31:45
تاکید رئیس جمهور بر حمایت از مردم یمن در دیدار سفیر جدید این کشور

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران، شجاعت و ایستادگی ملت یمن برابر متجاوزان را ستودنی و افتخارآمیز دانست و تاکید کرد : ایران با تمام توان، پشتیبان مردم یمن در مسیر استقرار صلح و ثبات در این کشور و پیشبرد مذاکرات یمنی – یمنی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه «ابراهیم محمد بن محمد الدیلمی» سفیر جدید یمن در تهران، درد و رنج مردم مسلمان و مظلوم یمن را یکی از دغدغه‌های ملت ایران در سال‌های اخیر خواند و افزود: ایران مردم یمن و انقلاب آنان را بر حق می داند و برای مقاومت آنها در برابر متجاوزین ارزش قایل است.

روحانی با اشاره به اینکه امروز متجاوزان و دشمنان مردم یمن به این نتیجه رسیده‌اند که از راه فشار و جنگ نمی‌توانند به اهداف خود دست پیدا کنند و این به معنای ثمر دادن مقاومت مردم یمن است تصریح کرد: مردم یمن پیروز نهایی در برابر متجاوزان خواهند بود. 

«ابراهیم محمد بن محمد الدیلمی» سفیر جدید یمن در تهران نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهوری اسلامی ایران، توسعه و تقویت بیش از پیش همکاری‌ و روابط دو کشور را خواستار شد.

الدیلمی با بیان اینکه مردم یمن هرگز مواضع مقتدرانه، شرافتمندانه و ارزشمند دولت و ملت ایران را در حمایت از انقلاب یمن فراموش نخواهند کرد افزود: مردم یمن همواره در کنار ایران در مسیر مبارزه با مواضع استکباری قدرت‌های جهانی هستند و از مواضع ارزشمند ایران در حفظ ثبات و امنیت منطقه بویژه ابتکار طرح صلح هرمز حمایت می‌کنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 28 آبان 1398 - 14:2:9