تاکید شمخانی بر تقویت روابط با کشورهای منطقه به ویژه همسایگان

سه شنبه 28 آبان 1398 - 12:49:23
تاکید شمخانی بر تقویت روابط با کشورهای منطقه به ویژه همسایگان

تهران - الکوثر : دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران بر ضرورت همگرایی و همکاری کشورهای منطقه در مبارزه با هرگونه اقدام ناامن ساز و بی‌ثبات کننده تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دریابان «علی شمخانی» دبیرشورای عالی امنیت ملی ایران روز سه شنبه در دیدار «قمر جاوید باجوا» فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان در تهران درباره راهبرد آمریکا برای ایجاد اختلاف و درگیری میان کشورهای اسلامی که با هدف حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و گسترش دامنه نفوذ و تسلط واشنگتن صورت می گیرد ، هشدار داد. 
شمخانی با بیان اینکه رویکرد راهبردی جمهوری اسلامی ایران تقویت روابط و همکاری هرچه بیشتر با کشورهای منطقه به ویژه با همسایگان بوده و در این راستا پاکستان از جایگاه ویژه ای برخودار است ، بر گسترش همکاری های دفاعی ، امنیتی و اقتصادی در چارچوب ایجاد امنیت پایدار در منطقه تاکید کرد. 
دبیرشورای امنیت ملی ایران، همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان بویژه در استان های مرزی دو کشور را در ایجاد رفاه، آرامش ساکنین این مناطق و افزایش ضریب امنیتی مرزها حائز اهمیت توصیف کرد و آمادگی تهران را برای توسعه این همکاری ها اعلام کرد. 
شمخانی همچنین جنگ تمام عیار عربستان ضد  مردم مظلوم یمن را از مصادیق بارز ایجاد و گسترش نا امنی در منطقه و نقض آشکار حقوق بشر ذکر کرد و افزود: کشورهای اسلامی باید با فشار همه جانبه بر رژیم آل سعود هر چه سریعتر جلوی این نسل کشی فجیع را بگیرند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان نیز با ابراز خرسندی از سفر به تهران، تقویت و گسترش همکاری همه جانبه میان ایران و پاکستان را خواستار شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 28 آبان 1398 - 12:28:15