تاکید شیخ نعیم قاسم بر لزوم وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در برابر بحران ها

جمعه 24 آبان 1398 - 11:36:45
تاکید شیخ نعیم قاسم بر لزوم وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در برابر بحران ها

تهران - الکوثر : معاون دبیرکل حزب الله لبنان بر لزوم وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در دفاع از قدس شریف و حل بحرانهای منطقه تآکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، به نقل از ستاد خبری کنفرانس وحدت اسلامی ، شیخ نعیم قاسم نائب رئیس دبیرکل حزب الله لبنان در افتتاحییه سی و سومین کنفراس بین‌المللی وحدت اسلامی ضمن تبریک ولادت پیامبر اعظم (ص) و نوادۀ گرانقدر ایشان ، امام صادق (ع) تصریح کرد: با نگاهی خوش‌بینانه به جنگ 33 روزه لبنان با اسرائیل در سال 2006 و پیروزی قاطع حزب الله ، می‌توان این پیروزی را نقطه عطفی در تاریخ منطقه شمرد. این پیروزی جایگاه مقاومت را در منطقه بالا برد.   

وی افزود: این رویارویی، تلاش امت اسلامی در غلبه بر توطئه دولت‌های غربی در منطقه بود.

نائب رئیس دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به این که کنفرانس وحدت اسلامی به برکت میلاد پیامبر و نواده ایشان هر چه باشکوه‌تر هر ساله با میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، گفت: این کنفرانس با محوریت دفاع امت اسلامی از مسجد الاقصی دارای اهداف متعددی است. 

نعیم قاسم افزود: هدف اول استفاده از ابزارهای وحدت  انسانی در مسأله قدس  شریف است. ما بخشی از محور مقاومت هستیم و مقاومت به شکل مردمی نمادی از وحدت امت اسلامی است. 

وی با اشاره به اهمیت دفاع از فلسطین تصریح کرد: هر کس پرچم فلسطین را برافراشته کند پیروز است و هر کس پرچم فلسطین را کنار بگذارد شکست خواهد خورد. 

نائب رئیس دبیر کل حرب الله لبنان بیان داشت : امام خمینی با تعیین آخرین جمعه ماه رمضان و فرمان راهپیمانی در این روز به نام دفاع از فلسطین، مساله دفاع از قدس شریف را مرکزیت داده و به آن وجهه جهانی بخشید. 

وی با اشاره به درگیرهای اخیر سوریه و عراق بیان کرد: حلل مشکلات کشورهای منطقه با کارشکنی های دولتهای غربی از جمله آمریکا، با دشواری‌های متعددی روبرو شده است. در مقابل کارشکنی های دولتهای غربی در حل تنش های داخلی منطقه، این جوانان مقاومت هستند که باید وارد عمل شوند و توطئه دشمنان را خنثی کنند. چرا که دشمنان رسوا شده‎‌اند و عادی سازی روابط  نمی تواند راه حل مناسبی باشد. 

وی با شاره به حوادث اخیر لبنان و حل مشکلات اقتصادی مردم اظهار داشت: این مشکلات به علت فشارهای آمریکا و متحدان آنها بر دولت لبنان است و با پیروی دولت لبنان از سیاست های اقتصادی آمریکایی- اسراییلی، مشکلات پیچیده‌تر خواهد شد. 

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: با نیروی ایمان و مقاومت می توانیم وحدت را در جهان اسلام و منطقه برقرار کنیم. شکست اسرائیل تنها با تلاش های محور مقاومت و در راس آن رهنمودهای مقام معظم رهبری ، امام خامنه‌ای محقق خواهد شد. 

وی در پایان خاظر نشان کرد: تجاوز نیروهای سعودی به یمن و صهیونیست ها به نواره غزه حاکی از حمایت قدرتهای غربی و حامییان آنها در منطقه است. صهونیست ها در مقابل افکار عمومی وجهه خود را از دست داده اند و به حول و قوۀ الهی شکست خواهند خورد.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 24 آبان 1398 - 11:30:40