ظریف : ‌به کاهش تعهدات در برجام ادامه می دهیم

چهار شنبه 22 آبان 1398 - 16:20:59
ظریف : ‌به کاهش تعهدات در برجام ادامه می دهیم

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بدعهدی غربی ها در اجرای تعهدات برجامی خود گفت : اگر وعده عادی‌سازی اقتصادی با ایران در برجام عملی نشود، تهران به مسیر خود در کاهش تعهدات ادامه خواهد داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در  پنل "خلع سلاح و عدم اشاعه ‌هسته‌ای کلوپ آستانه" در شهر نورسلطان قزاقستان ، با دفاع از گام‌های کاهش تعهدات برجامی ایران افزود : اگر آنچه در برجام از حیث عادی‌سازی اقتصادی به ایران وعده داده شده بود، عملی شود ، تهران آماده نشان دادن حُسن نیت و بازگشت به اجرای کامل آن است.  

وزیر امور خارجه ایران همچنین با تاکید بر اینکه ایران خواستار تولید سلاح‌ هسته‌ای نیست خاطرنشان کرد: ایران اجازه پایمال شدن حقوق خود را نیز هرگز نخواهد داد.  

وزیر امورخارجه ایران روز دوشنبه برای شرکت در اجلاس سالیانه "کلوپ آستانه" و دیدار با مقام های قزاقستان، عازم این کشور شد. 

ظریف در این سفر با «قاسم جومارت توقایف» رئیس‌ جمهوری ، «مختار تلوبردی» وزیر امور خارجه و «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهوری پیشین قزاقستان دیدار و گفت وگو کرد. 

وزیر امورخارجه ایران همچنین با حضور در دانشگاه اوراسیا شهر نورسلطان (آستانه) ، ضمن بازدید از موزه این دانشگاه ، دفتر یادبود آن را امضاء کرد. 

عنوان "پروفسور افتخاری" دانشگاه اوراسیای قزاقستان نیز به وزیر امور خارجه ایران اعطا شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


چهار شنبه 22 آبان 1398 - 16:2:47