افشاگری سایت قطری درباره توطئه امارات برای کودتا در عراق

سه شنبه 14 آبان 1398 - 14:6:11
افشاگری سایت قطری درباره توطئه امارات برای کودتا در عراق

تهران- الکوثر: یک سایت نزدیک به دولت قطر فاش کرد دولت امارات ماه‌ها پیش از آغاز تظاهرات‌ در عراق، طرح کودتای نظامی در این کشور را سازمان‌دهی کرده بود اما دولت عراق از آن مطلع شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تظاهرات‌ مردمی در عراق که از اول اکتبر گذشته در اعتراض به نقصان در خدمات‌رسانی، بیکاری و فساد در آغاز شد و پس از یک وقفه کوتاه به مناسبت اربعین حسینی، بار دیگر از 25 اکتبر از سر گرفته شد، به بهترین پوشش برای برخی طرف‌های خارجی برای تحقق اهدافشان در روند سیاسی این کشور تبدیل شده است.

پایگاه خبری «عربی 21» نزدیک به قطر، با تایید این مسئله در گزارشی که امروز منتشر کرد، نوشت: دولت عراق پیش از آغاز تظاهرات اول اکتبر گذشته «ع.ا.س» از فرماندهان عالی‌رتبه ارتش را برکنار و وی را به حالت منتظر در خدمت در وزارت دفاع درآورد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که اطلاعاتی درباره نقش احتمالی او در کودتای قریب‌الوقوع در عراق و تماس‌های مشکوکش با سفارتخانه های کشورهای خارجی به دست آمده بود.

گفته می‌شود، «ع.ا.س» نام اختصاری سپهبد «عبدالوهاب الساعدی» فرمانده سازمان مبارزه با تروریسم عراق است که برکناری او در ماه سپتامبر جنجال زیادی را به راه انداخت و علاوه بر شخصیت های سیاسی عراق، افکار عمومی بویژه در شبکه های اجتماعی نیز به این تصمیم عبدالمهدی اعتراض کردند. اما وی همچنان بر تصمیم خود پافشاری کرد.

در این گزارش به نقل از منابع آگاه آمده است، دولت عراق پس از این گام، پنج مقام دیگر از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی از جمله «أ. ع» از مشاوران رئیس سازمان را به دلیل ارتباط با «محمد دحلان» بازداشت کرد. دحلان که به داشتن ارتباط با رژیم صهیونیستی شهره است، در حال حاضر مشاور «طحنون بن زاید آل نهیان» مشاور امنیت ملی امارات است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، «طحنون بن زاید آل نهیان» مشاور امنیت ملی امارات و محمد بن دحلان،  اتاق عملیات برای پیگیری تظاهرات‌های مردمی در عراق را مدیریت و هدایت می‌کنند.

رادیو «صوت العراق» نیز یکشنبه (سوم نوامبر)، خبر دستگیری اعضای یک شبکه اطلاعاتی اماراتی در عراق را منتشر و اعلام کرده بود که این شبکه به دنبال تاثیرگذاری بر تظاهرات‌های جاری در این کشور بود و در میان اعضای آن، چند تبعه لبنان نیز دیده می‌شود.

 این شبکه به طور مستقیم با مشاور امنیت ملی امارات در ارتباط بود و تلاشها برای براندازی دولت عراق را مدیریت می‌کرد و به همین دلیل نیز برادر ولی‌عهد ابوظبی تماس‌هایی را از طریق طرف‌های غربی برقرار کرده و در حالی پیگیری این پرونده و حل و فصل آن است.

«قیس الخزعلی» رئیس «عصائب اهل الحق» عراق به تازگی در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت دولت امارات مسئولیت تامین مالی تظاهرات‌های جاری در عراق را برعهده دارد و نخست‌وزیر و فرماندهان سرویس‌های امنیتی کشور نیز از این مسئله اطلاع دارند.

وی افزود اسرائیل، آمریکا و امارات در درگیری‌های جاری در عراق ایفای نقش می‌کنند و نقش امارات در این تحولات حتی از عربستان سعودی نیز پررنگ‌تر است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 14 آبان 1398 - 14:6:1