13 آبان؛ نماد مقاومت و پیروزی ملت ایران مقابل استکبار جهانی

دو شنبه 13 آبان 1398 - 8:18:38
 13 آبان؛ نماد مقاومت و پیروزی ملت ایران مقابل استکبار جهانی

تهران - الکوثر : امروز دوشنبه سیزدهم آبان ، روز ملی «مبارزه با استکبار جهانی» است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، چهل سال پیش در چنین روزی (سیزدهم آبان 1358هجری شمسی- چهارم نوامبر 1979) دانشجویان ایران در اعتراض به توطئه‌های متعدد آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران ، لانه جاسوسی (سفارت) آمریکا را در تهران تسخیر کردند. 

مردم ایران اسلامی هر ساله با گرامیداشت این روز  در راهپیمایی سراسری و پرشور، وحدت ملّی و انسجام اسلامی خود را نمایش و پیام انقلاب اسلامی یعنی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و استکبار ستیزی را فریاد می‌زنند. 

13آبان، یادآور سه رویداد مهم در سه برهه حساس از تاریخ انقلاب اسلامی ایران است. 

این سه رویداد مهم، «سالروز تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه (13 آبان سال 1343 هجری شمسی - چهارم نوامبر 1964)» «کشتار دانش آموزان توسط رژیم پهلوی (13 آبان 1357 - چهارم نوامبر 1978 - روز دانش آموز)» و «حرکت انقلابی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران توسط دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران» هر یک نقطه عطفی در روند استکبارستیزی ملت ایران است. 

احزاب، ارگان ها، جمعیت ها و تشکل‌های سیاسی روز یکشنبه با صدور بیانیه‌های جداگانه ، مردم ایران اسلامی را به حضور پرشور در راهپیمایی یوم الله سیزده آبان دعوت کردند.  

ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیه ای تاکید کرد: ملت ایران با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران در روز 13 آبان 1358 ثابت کرد در مبارزه با استکبار و ایادی آنان عزمی جدی دارد و معتقد است که استکبارستیزی با فلسفله انقلاب اسلامی پیوندی ناگسستنی دارد.
در بیانیه ارتش ایران آمده است: امروز فتنه انگیزی آمریکا در برخی از کشورهای منطقه از جمله لبنان و عراق در ایجاد آشوب و درگیری، ضرورت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را یادآوری می‌کند که هر جا آمریکا حضور داشته باشد ، تفرقه و اغتشاش هم وجود خواهد داشت. 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بیانیه‌ای با گرامیداشت ۱۳ آبان  "روز ملی مبارزه با استکبار جهانی"، تاکید کرد: سد کردن راه نفوذ سیاسی و تسلط امریکا بر ایران از طریق مذاکره نکردن با شیطان بزرگ ، سیاستی منطبق بر مبانی مستحکم دینی و عقلانی است. 

این بیانیه با اشاره به تحولات  اخیر در عراق و لبنان و واکنش مردم این دو کشور به مداخلات امریکا و رژیم صهیونیستی اعلام کرد: شکل گیری جبهه مقاومت و شکست فتنه داعش و تروریسم تکفیری در عراق و سوریه و ناکامی دشمنان در جنگ یمن، دستاوردهای مقاومت و ایستادگی است که از 13 آبان 1358 آغاز شد.  

مراسم یوم الله 13 آبان تا ساعتی دیگر به صورت هم زمان در هزار شهر کشور آغاز می شود. 
این مراسم در تهران از ساعت 9:30 از مقابل درب اصلی لانه جاسوسی سابق آمریکا با حضور قشرهای مختلف مردم از جمله دانش آموزان و دانشجویان برگزار می شود. 
امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی سخنران اصلی مراسم امسال 13 آبان در تهران است. 
به گفته قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ، نواختن زنگ ملی مبارزه با استکبار جهانی در 110 هزار مدرسه سراسر کشور از دیگر برنامه های مناسبت یوم الله سیزدهم آبان است.
آقای نصرت الله لطفی افزود: بیش از 2500 عکاس، تصویربردار و خبرنگار داخلی و بیش از 150 خبرنگار و عکاس خارجی مراسم امسال را پوشش می دهند.
همچنین راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در محدوده خیابان های منتهی به لانه جاسوسی سابق آمریکا تدابیر ترافیکی اعمال کرده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


دو شنبه 13 آبان 1398 - 8:12:19