جهانگیری شرط استمرار «برجام» را اعلام کرد

شنبه 11 آبان 1398 - 12:6:7
جهانگیری شرط استمرار «برجام» را اعلام کرد

تهران- الکوثر: معاون اول رئیس جمهور ایران گفت استمرار برجام تنها با تعادل در اجرای تعهدات از سوی تمامی طرف‌ها و برخورداری جمهوری اسلامی ایران از مزایای اقتصادی برجام مقدور خواهد بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، «اسحاق جهانگیری» صبح امروز شنبه در هجدهمین اجلاس نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای در ازبکستان اظهار داشت: برجام یک الگوی کارآمد و موفق دیپلماسی چندجانبه است که در چارچوب مذاکرات دشوار و طولانی ایران با شش قدرت موثر جهان به نتیجه رسید و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز پشتوانه آن شد اما دولت فعلی آمریکا در اقدامی بی‌سابقه از توافقنامه برجام خارج شد و درصدد برآمد که با اعمال تحریم های مالی، بانکی، قوانین داخلی و تکنولوژی خود، راه همکاری اقتصادی تمامی کشورهای جهان از جمله اعضای متعهد به برجام را به روی ایران ببندد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: اقدامات زورمدارانه و یک جانبه آمریکا در اعمال تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران، مصداق بارز تروریسم اقتصادی و نقض فاحش اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد است و از این رو جامعه بین‌المللی در این زمینه مسئولیت دارد. جمهوری اسلامی ایران پس از خروج آمریکا از برجام، همواره ضمن اعلام آمادگی خود برای ادامه گفت‌وگوها با طرف ‌های دیگر برجام، پس از یکسال روند توقف اجرای تعهدات هسته‌ای را طبق برجام آغاز و اعلام داشته است، در صورت عمل طرف‌های مقابل به تعهدات خود، اجرای تعهدات هسته ای خود را وفق برجام مجدداً از سر خواهد گرفت.
 معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: بدیهی است استمرار برجام تنها با تعادل در اجرای تعهدات از سوی تمامی طرف ها و برخورداری جمهوری اسلامی ایران از مزایای اقتصادی برجام مقدور خواهد بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 11 آبان 1398 - 12:5:11