ویژگی های «داماد خوب» از نگاه کارشناس لبنانی+ فیلم

چهار شنبه 8 آبان 1398 - 13:38:47

بیروت- الکوثر: «سید سامی خضرا» روحانی لبنانی و کارشناس مسائل خانواده، ویژگی های یک «داماد خوب» را با نگاهی به آموزه های اسلامی تشریح کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «سید سامی خضرا» در برنامه «مسائل و حلول» شبکه جهانی الکوثر در بیان ویژگی های یک داماد خوب گفت: نخستین ویژگی یک داماد خوب این است که دارای اخلاق حسنه و به عبارتی خوش اخلاق باشد. اخلاق خوب داماد حتی از مسائل مالی هم اهمیت بیشتری دارد. مردی که می خواهد ازدواج کند باید با محبت و عطوفت با همسرش رفتار کند. او با این کار می تواند خانواده همسرش را هم به سوی خود جذب کند.

این کارشناس مسائل خانواده افزود: داماد باید حقوق خانواده همسرش را رعایت و به آنان نیکی کند و رفتاری توأم با احترام با آنان داشته باشد. داماد باید مادر و پدر همسرش را مادر و پدر خودش بداند و به خانواده همسرش توهین و با آنان بدرفتاری نکند. هر خانواده ای ممکن است عیوبی داشته باشد ولی داماد به هیچ وجه نباید خانواده همسرش را سرزنش کند بلکه باید از آنها تعریف و تمجید کند. وظیفه داماد است که در حضور اعضای خانواده همسرش، به تعریف و تمجید از همسرش بپردازد و او را عزیز بدارد. همچنین خوب است اگر داماد هرچند وقت یکبار هدایایی به اعضای خانواده همسرش تقدیم کند و در غم و شادی آنها شریک باشد. این قبیل کارها موجب تحکیم رشته پیوند بین خانواده ها خواهد شد.

سید خضرا همچنین ازدواج دختر با پسر مورد علاقه اش را در صورتی که خانواده دختر راضی به این وصلت و پذیرش پسر در جمع خود نباشند، نادرست و دارای پیامدهای منفی بسیار دانست و توصیه کرد چنین ازدواجی صورت نگیرد مگر آن که موردی استثنایی در میان باشد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


چهار شنبه 8 آبان 1398 - 12:48:59